Gå til innhold

Hvor ofte formatere?


erlber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

daglig.

nei ærlig talt , hva for et idiotisk spørsmål er det ? - det kommer an på din kompetanse til å holde systemet i stand , har ikke reformatert de siste 2 årene med win2000 én gang. , har derimot byttet ut det meste av hardware og skiftet kernel til multiprocessor kernel når æ begynte med dual 1Ghz P3 , kjører dual AMD 2000+

Lenke til kommentar

grunnen til at jeg vurderer å gjøre det nå er fordi nettverksinnstillingene er helt bak mål i XP, takket være nettverksveiviseren. Jeg kan stille på alt jeg vil, men likevel nekter PC'en å kommunisere med TCP/IP-nettverk. Jeg har en tendens til å ødelegge nettverk hvis jeg kobler til maskinen min (helt til jeg kobler fra), og nå ser jeg på dette som "blanke ark".

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 12:28, moft skrev:

daglig.

nei ærlig talt , hva for et idiotisk spørsmål er det ? - det kommer an på din kompetanse til å holde systemet i stand , har ikke reformatert de siste 2 årene med win2000 én gang. , har derimot byttet ut det meste av hardware og skiftet kernel til multiprocessor kernel når æ begynte med dual 1Ghz P3 , kjører dual AMD 2000+


 

Helt enig med han! Jeg har ikke formatert siden jeg fikk denne pcen (kjører Win2k). Alt kjører stabilt som ett fjell.

Folk som formaterer ofte er bare paranoide ellerno:p

Kjenner en kar som tror han kan "fixe" pcer, hver gang det er noe som ikke er helt rett etter hans øyne på pcen hans, formaterer han.

Han tar også betaling for og fixe folks pcer, åssn tror dere han "fixer" de ??

Det kommer an på din kompetanse til å holde systemet i stand!

[Hooked]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 12:36, erlber skrev:

grunnen til at jeg vurderer å gjøre det nå er fordi nettverksinnstillingene er helt bak mål i XP, takket være nettverksveiviseren. Jeg kan stille på alt jeg vil, men likevel nekter PC'en å kommunisere med TCP/IP-nettverk. Jeg har en tendens til å ødelegge nettverk hvis jeg kobler til maskinen min (helt til jeg kobler fra), og nå ser jeg på dette som "blanke ark".


 

Hvis du har rotet det skikkelig til så kan du jo bare avinnstallere TCP/IP protokollen istedenfor å formatere hele disken. Når du innstallerer protokollen på nytt får du blanke ark på den delen ihvertfall. Det funka for meg en gang jeg hadde problemer med TCP/IP

Lenke til kommentar

Når maskina surrer og går i lang tid vil det legge seg en del rot rundt her og der...

 

Spesiellt hvis man driver og tester nye drivere, programmer og slikt hele tida..

 

Følelsen av å komme til en nyinnstallert pc er deilig. Ingen unødvendige programmer, snarveier, instillinger ol. Det blir omtrent som når man har vasket seg etter en joggetur!

 

jeg formaterer ofte, ikke fordi jeg ikke klarer å rette opp problemene, men det tar ofte kortere tid å nyinstallere enn å fikse alle problemene og renske opp i alle filene som har hopet seg opp på alle lumske plasser. Det er ikke snakk om inkompetanse i det hele tatt, bare litt rydding på arbeidsplassen. :smile:

Lenke til kommentar

Tar backup når jeg klarer å fylle en 700MB CD. Det blir vel 2-4 ganger i året.. (nå snakker vi viktige data.. ikke programmer, spill o.l.)

 

Jeg formaterer hvis ny hardware krever det, eller hvis jeg skal legge inn nytt OS. Dette skjer såpass ofte at jeg aldri har formatert pga. ustabilitet..

 

Håper uansett det blir ei stund til neste formatering.. Eller, vent, kanskje jeg skal få meg et ATI-skjermkort snart. Kanskje like greit å formatere da!? :grin: Joda, har vel formatert i hvert fall tre ganger så langt dette året..

 

_________________

Selger sølvfarget Chieftec-sidedør m/ plexi!

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-10 17:08 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...