Gå til innhold

LCD TV 37" - 42". 15000 - 25000. Trenger råd.


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter ny tv og har bestemt meg for å gå får en LCD tv på ca 37".

 

 

-Tven skal henge på veggen i en lys stue. Hvor viktig er kontrast, vil f.eks. 600:1 bli et problem?

 

-Tven bør helst vare i noen år og den bør derfor være HDready? :dontgetit:

 

-Tven skal for det meste brukes til å se på de vanlige kanalene via parabol og litt filmer via en dvdspiller.

 

-Inngang for PC er også noe jeg kunne tenke meg.

 

-Pris: Jeg tenkte å bruke opp mot 20.000kr. Kanskje mer om det er nødvendig.

 

 

Noen som har forslag for hvilken modell jeg bør gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Tja, dette er jo som vanlig valgets kval, men jeg har prøvd å plukke ut noen bra kandidater:

 

#1: Samsung 37" LE-37R41B - Koster ca 20.000

#2: Philips 37" 37PF7320.

Koster ca 20.000. Dette synes jeg er ett veldig klart og fint TV.

 

Jeg vil anbefale deg å ta en titt hos f.eks Elkjøp/Lefdal og Expert, de har mange TVer utstilt, og det er lett å ta standpunkt til om TVet er bra eller ikke --- OBS --- TVene der står som regel på antenneledninger som er delt med hele TV-veggen, så ikke bli skremt om bildet ser litt dårlig ut. Be om å få se TVet tilkoblet en DVD-spiller, da kan du se kvaliteten og evt. etterslep.

Lenke til kommentar
Takk for gode forslag. Jeg har også sett litt på denne skjermen:SAMSUNG LE-40R51B

 

Den er vel også brukenes?  :)

5424858[/snapback]

 

Stort sett samme TVet som 37-tommeren. Det spørs helt hvor stort du vil ha det.

Personlig synes jeg 37" er for stort for min stue på 40kvadrat. Jeg har 32" (32PF7420) og synes det er plenty nok.

 

(For å svare konkret på spørsmålet - TVet er _meget_ bra)

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å ta en titt hos f.eks Elkjøp/Lefdal og Expert, de har mange TVer utstilt, og det er lett å ta standpunkt til om TVet er bra eller ikke --- OBS --- TVene der står som regel på antenneledninger som er delt med hele TV-veggen, så ikke bli skremt om bildet ser litt dårlig ut. Be om å få se TVet tilkoblet en DVD-spiller, da kan du se kvaliteten og evt. etterslep.

5420369[/snapback]

Har lyst til å skyte inn at det kan være lurt å gå til flere butikker. De er utrolig nonchalante med instillingene, er du uheldig går du glipp av drømme-TVen fordi den er helt ute på viddene stilt inn i den butikken du besøker. Det opplevde jeg før helgen i en Expert-butikk med Hitachi'en vi har sett på og antagelig kjøper. Hadde det vært den første og eneste butikken vi besøkte hadde vi aldri vurdert den TV'en.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...