Gå til innhold

ny pc.. dele-spm..


Anbefalte innlegg

okay, så er jeg i gang med å bøgge en ny pc, og må ærlig innrømme at mine kunnskaper innen feltet er få og langt mellom, da særlig innen delenes kompatibilitet..

 

så for å unngå for store feil lister jeg her dele- lista jeg har sett for meg.. eventuelle forbedringer og advarsler ang lista vil bli satt stor pris på..

¨

Minne:

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Varenr.: 313834

--------------------------------------------------------------------------------

Harddisk 1

Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM

Varenr.: 117353

 

-------------------------------------------------------------------------------

harddisk2:

Western Digital Caviar SE 320GB SATA 8MB 7200RPM

Varenr.: 307498

--------------------------------------------------------------------------------

kabinett

Chieftec Mesh Medium Tower Sølv w/USB/Firewire 400W PSU ATX 2.0,24/20pin

Varenr.: 307580

 

--------------------------------------------------------------------------------

dævedæ:

Sony DVD-brenner DWQ30AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

Varenr.: 313883

--------------------------------------------------------------------------------

stromforsyning:

Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

Varenr.: 308851

--------------------------------------------------------------------------------

Hovedkort:

Abit AW8-MAX, I955X, Socket-775, ATX SATA2, Dual-GbLAN, uGuru, OTES, PCI-Ex16

Varenr.: 310512

--------------------------------------------------------------------------------

Skjermkort:

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo"

Varenr.: 311506

--------------------------------------------------------------------------------

CPU:

Intel Pentium 4 640 3.2GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

Varenr.: 307538

--------------------------------------------------------------------------------

 

Vifte:

Zalman Vifte 92x92mm

Varenr.: 303852

 

 

takk for svar på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du først ha raptor disk så bør du gå for 74gb versjonen. Den er raskere og støyer mindre.

 

Har du tenkt til å spille? Hvis du spiller mye bør du nok gå for amd. Der vil du få mye mer for penga. Jeg ville anbefalt asus a8n sli deluxe/premium og en amd 3700+ san diego cpu. Resten av komponentene dine ser ganske greit ut. Du har valgt value ram, de er helt greie, men har du overklokking i tankene, så bør du styre unna med mindre du vil bruke minne divider. Sony er ikke lenger best når det kommer til dvdspiller og dvd brenner. Velg en Benq, de er garantert bedre, en Benq 1640 hvis jeg ikke husker feil. Nec har også gode og billige brenner, men de bråker litt mer. Det er en veldig god strømforsyning du hadde valgt der, du vil nok være veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...