Gå til innhold

Er på jakt etter et Socket-A hovedkort


Anbefalte innlegg

Jeg har en Shuttle SN45G nå, men jeg har begynt å bli litt lei av at jeg ikke klare å holde den rolig å kjølig på samme tid. Derfor tenkte jeg å finne tak i et billig Socket-A hovedkort en plass å bygge pcen inn i det gamle kabinettet mitt.

 

Problemet er at det ikke er så mange som selger slike hovedkort lengre, iallfall ikks om jeg har funnet ut. Eneste jeg har funnet er noen hovedkort som er på fjernlager, bestillingsvarer og demovarer. :ermm:

 

Etter hvert har jeg begynt å lure på om det er verdt å kjøpe et nytt og billig hovedkort for å bruke det i et halvt/et år, siden jeg også må ha en kjøler i samme slengen. Hadde planlagt å bruke ca. 500-750kr tilsammen. Må jeg legge inn mye mer penger for å få noe brukbart "nytt" utstyr, er det virkelig påtide å komme seg videre og legge Socket-A ifra seg? :hmm:

 

Håper det er noen som kan komme med noe gode argumenter og kanskje et forslag eller to om hva jeg kanskje bør kjøpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Socket A er per dags dato virkelig gammelt, så du må nok gå for et brukt hk om du skal ha noe. En annen løsning er jo å finne en måte å gjøre Shuttleboksen litt mere stillegående, ettersom det er det jeg antar når du snakker om rolig.

 

Det finnes omtrent 2 måter man kan gjøre dette på.

 

1) Lage en støydempet kasse maskinen står inni.

 

2) (Og den gjøre den ikke så mye stillere, men mye kjøligere) Fjern 80mm viften og fjern gitteret bakpå (klipp det av) for så å sette på en 80mm->120mm funnel og en 120mm papstvifte. Ser litt teit ut men den blir kjøligere og mere stillegående siden 120mm visten trekker ut mere luft. Dette avhenger jo selvfølgelig av hvilken vifte man velger.

Lenke til kommentar

Socket A er dødt. Ingen som produserer det lengre, verken HK eller CPU.

 

Om du absolutt ikke vil legge mer penger i det, og har CPU og slikt fra før, kjøp demo vare eller brukt. Men vær obs på at det er en dead end, og at du da må kjøpe cpu og hk (og muligens også ram senere) når du oppgraderer nestegang. Athlon64 gir dessuten mer ytelse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...