guggen45 Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Har hørt noe om at man kan lese samme mail på to pc. Har satt opp en bærbar pc i stua som jeg ønsker og sjekke min mail på hver kveld. Har også en pc i garagen der jeg driver mitt lille firma med samme e-mail adressen som på den bærbare. Mitt ønske er og kunne lese mailen inne på den bærbare pc, men at den ikke sletter automatisk mailen på serveren til tele2 når jeg leser den inne men at jeg også får mailen på pc som står i garagen og da skal den slettes den på serveren. Er dette mulig ! Bruker Windows XP og Outlook Express ISP Tele2 Hilsen Kåre
Hårek Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Leave mail on server: http://www.muskoka.com/msgonserver/
Edstro Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Dette er ikke noe problem tror eg. Eg har lyse å spurte om det same og det sa det kunne fikse det for meg vis eg ville. Sånt at mailen automatisk ikke ble slettet. Kontakt tele2. Er nesten helt sikker på at dem kan hjelpe deg.
Mythos Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Det er bare å gå inn på oppsettet for email kontoen i Outlook Express på den bærbare og legge inn at mailen ikke skal slettes fra serveren. Den vil da ikke bli slettet før du har lest mailen i garasjen. Jeg bruker ikke OE til mail for tiden, så jeg kan ikke si nøyaktig hvor du skal gå, men det er omtrent slik: Verktøy/kontoer/E-post. Velg kontoen, egenskaper, avansert. Der finner du en opsjon for å ikke slette mail fra server når du leser den. Hvis du velger det på den bærbare vil mailen ligge på serveren til du leser den i garasjen. Du må huske å ikke ha den opsjonen på begge maskinene, ellers vil plassen din på serveren bli full etterhvert, og du vil ikke motta flere eposter. Edit: oops. Hårek hadde visst allerede gitt et godt nok svar... Endret 10. januar 2006 av Mythos
guggen45 Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 Mange takk for hjelpen. Prøver dette i morgen. Hilsen Kåre
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Du burde sjekke om det er muligheter for å bruke IMAP hos Tele 2. Du kan lese litt om IMAP her: http://www.imap.org/about/whatisIMAP.html
guggen45 Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 Mange takk for hjelpen. Nå fungerer dette med mail på 2 pc. Hilsen Kåre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå