Gå til innhold

Hvilken av disse ville du ha valgt?


kanikke

Anbefalte innlegg

Hvis du fikk velge deg en pc her til max 8000,- Hvilken ville du ha valgt?

Fint om du begrunner ditt valg.

 

Redigert post.

Vi kan se bort fra Elkjøp. Jeg ønsker forslag til best mulig bærbar pc til max kr 8500,- Maskinen skal brukes til skolebruk.

Endret av kanikke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må du kjøpe på elkjøp?

5416103[/snapback]

 

Tja.. En 13 år gammel gutt med lærevansker har fått bevilget penger til kjøp av bærbar pc. Denne skal brukes i skolesammenheng. Mitt oppdrag er å velge ut en pc for ham. Maskinen må kjøpes hos en lokal forhandler, og da begrenser det seg til Elkjøp, og kanskje Expert. Link

Elkjøp har lovet å selge meg pc til de prisene som er på nettsiden deres. Det løftet har jeg ikke fått fra Expert.

Lenke til kommentar
Må du kjøpe på elkjøp?

5416103[/snapback]

 

Tja.. En 13 år gammel gutt med lærevansker har fått bevilget penger til kjøp av bærbar pc. Denne skal brukes i skolesammenheng. Mitt oppdrag er å velge ut en pc for ham. Maskinen må kjøpes hos en lokal forhandler, og da begrenser det seg til Elkjøp, og kanskje Expert. Link

Elkjøp har lovet å selge meg pc til de prisene som er på nettsiden deres. Det løftet har jeg ikke fått fra Expert.

5416232[/snapback]

Om det er støtte fra hjelpemiddelsentralen kan man bruke noen online butikker, f.eks psdata.no eller multicom.no

Har selv brukt rekvisisjonen fra HMS på psdata...

Lenke til kommentar
Må du kjøpe på elkjøp?

5416103[/snapback]

 

Tja.. En 13 år gammel gutt med lærevansker har fått bevilget penger til kjøp av bærbar pc. Denne skal brukes i skolesammenheng. Mitt oppdrag er å velge ut en pc for ham. Maskinen må kjøpes hos en lokal forhandler, og da begrenser det seg til Elkjøp, og kanskje Expert. Link

Elkjøp har lovet å selge meg pc til de prisene som er på nettsiden deres. Det løftet har jeg ikke fått fra Expert.

5416232[/snapback]

Om det er støtte fra hjelpemiddelsentralen kan man bruke noen online butikker, f.eks psdata.no eller multicom.no

Har selv brukt rekvisisjonen fra HMS på psdata...

5416286[/snapback]

 

Vi har hatt møte om dette på skolen, og funnet det mest praktisk og handle lokalt.

Lenke til kommentar

har selv en bror som akkurat har fått data gjennom skolen...

 

vi bestillte en tundra 1557 til 8500, men da hadde vi allerede office fra før av.. så da ble ikke prisen så mye! (man får jo 9000kr)

 

men det er like praktisk å bestille fra nett som fra din lokale forhandler ;)

 

men on-topic: har allerede svart packard bell... og det er den beste pcen av de... værtfall av de til under 8000... pga 1024mb ram ;)

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Nei nei, har det selv og det funker helt greit, merker ikke mye til det!

 

Den pc'en skal være bra, men visst han skal bruke den PÅ skolen og for eksempel på prøver bør den være meget stillegående, og AMD er vel ikke kjent for det. Se litt etter pcer med Centrino Teknologi, de er stille som mus og yter bra. F.eks disse:

 

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&va...&ref=dinpris.no

 

Se litt rundt på de centrino modellene!

 

Og som sagt, visst han skal bruke den PÅ skolen så bør dere ta en med Pentium M CPU og Centrino teknologi.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt talt ikke DU som skal ha pc'en, og ved prøver er det nok ganske stille i de aller fleste klasserom. Nå vet jeg ikke hvilken skole du går på da men på min skole er det iallefall det.

 

Og pluss, det er ikke digg at pc'en durer og bråker når folk prøver og konse, blir upopulær av slikt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...