Gå til innhold

Powershot 620 vs speilrefleks E-300

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Trenger litt hjelp med valg av kamera.

Drar på en måneds ferie fra fredag, og må ta en rask avgjørelse.

Har 3-6000 til bruk av kamera (inkl. ekstra minnekort pga lang ferie)

Ønsker å ta gode bilder, primært av venner, familie, steder etc. Gjerne litt mer avansert etter hvert.

Tenkte i første omgang på Canon Polwershot 620 som har fått gode tester. Men har også fått inntrykk av at speilreflekskameraet Olumpus E-300 er noe jeg burde kikke på som et alternativ.

Viktig med lukkertid, da mitt gamle kamera var elendig på dette (bildene ble tatt 2 sek etter at situasjonen var over...)

Håper noen har noen innspill.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har tenkt å kjøpe dslr for å være fornøyd med den original pakken, og egentlig er på jakt etter et alternativ til semikompakt, synes jeg at E-300 til Olympus er det beste alternativet. Da får du (innenfor ditt budsjett) råd til større lagringsplass og evt ekstern blitz i tillegg, samt at kit-zoomen ikke frister for mye til utbytting (i motsetning til hvis du kjøper billigste fra Canon/Nikon).

Kr 4000,- er jo tross alt ekstremt billig for et kamera som tar så gode bilder. Det er ikke nødvendigvis muligheten for å bytte optikk som er eneste grunn til å kjøpe dslr. Mange føler de har større kontroll med dslr, og har ingen ønsker om å kjøpe bedre/mer optikk. Derfor blir mitt råd til deg; kjøp E-300 fra billigste nettshop.

(Ps: Selv bruker jeg Eos 20D, så jeg er ingen Olympus-misjonær)

Edit: Så først nå at du skal på ferie allerede på fredag. Kanskje litt kort frist å bestille over nett, da. Kanskje en fysisk butikk har et tilsvarende tilbud på Oly'en også. Noen som vet noe om det?

Endret av PMnormal
Skrevet

Stemmer det :blush: Litt fersk i faget gitt, har ikke terminologien helt under huden enda...

Takk for raske tilbakemeldinger forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...