Gå til innhold

liten tanke om "snurrande skygge"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tanken er bra, men for å få best mogleg må rommet være fyllt med røyk slik at ein ser strålane gjennom rommet og skuggne. Så ein må ha ei røykmaskin også. Kanskje det hadde vore noko å hatt inne i kabinettet? mellom 2 plexiglass, slik at lyset kom igjennom :grin: smoookey!

 

[ Denne Melding var redigert av: lavoll på 2002-09-10 14:06 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk idéen til en røykmaskin i pc'n for endel månder tilbake, i forbindelse med turbofan prosjektet mitt ( som jeg ikke er ferdig med enda)

 

tanken var å ha en røykmaskin inni pc'n som starta når jeg skrudde på vifta og luka gled til side....

Men et Elle kabinett er ikke stort nok, og røykmaskin er dyrt og lager masse varme...samtidig som den må pre-varmes for å lage røyk...

 

Så det ble ihvertfall skrinlagt...:sad:

Lenke til kommentar

Motoren som styrer(fram og tilbake, ytterst til innerst på cd) lasern inne i en cdrom, burde det ikke være umuligt å få modifisert slik at den snurrer ei vifte med ca 1 rpm.

Men den vifta blir ikke se'ende ut som andre vifter!!

 

Grunnet den snurrer ganske fort men har ei slags 'girkasse' som gjør at lasern beveger seg sakte fram og tilbake. Og den girkassa gjør det ganske umulig å få til et tradisjonelt utseende.

Men det gjør vel ikkeno :smile:

Lenke til kommentar

Hmm, det der kunne faktisk bli ganske stilig på LAN, riktig nok når det er mørkt da....

 

Problemet kommer når du skal ha ned omdreinigs-tallet på vifta, lavere spenning er jo som kjent synnonymt med lav RPM, men det funker bare ned til en hvis hastighet...Den stopper jo etter en tid, hvis spenninga blir for lav. Han fyrn som foreslo å bruke den disco-kule motorn har faktisk en god ide der.

Lenke til kommentar

du får også kjøpt nedgiringssett på noen hobbyforretninger, bla. Norwegian modellers.

disse, sammen med egnet motor er opprinnelig laget for styring av diverse skalautstyr på modellbåter og diverse hobbyprosjekter.

men det er jo en del av vitsen med casemodding som jeg er det, å finne nye bruksområder for ting :razz:

 

mener Norwegian modellers har ferdig nedgirede motorer med ca 60RPM. ikke langt unna iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...