Gå til innhold

Zalman Resorator og harddisk Kjøler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en også en WD Raptor 74gig 10k RPM disk, men den holder sjelden mer enn 25 grader, til tross for at den eneste kjølingen på den er to nærmest lydløse 8cm vifter foran den. Vannet i reserator er jo sikkert langt over 30 grader. Tror ikke jeg ville koblet den på disken min iallfall.

Lenke til kommentar

Jeg har en Reserator, og to Raptor 74 stående i en tilsvarende dobbeltkasse. det fungerer helt fint for meg, temp på cpu steg ikke overhode etter å ha lagt til diskene.

+ at all støyen fra diskene forsvant, ikke noe mere tick tick read lyder.

 

Godt fornøyd, og kan anbefale det oppsettet. Eneste problemet jeg hadde var installering av dobbeltkassa, pga guider/kanter langs drevslottene. Måtte kutte vekk en guide på hver side.

Lenke til kommentar

Pels: Hvilket skjermkort har du?

 

Jeg har en Reserator som nå kjøler en Amd XP2500, 2 harddisker (samme som dere, innebygget med matter inni) og et radeon 9600

 

Har lyst til å oppgradere til socket 939 enkeltkjerne eller dobbeltkjerne, lager dobbelt kjerne mer varme btw? (markant mere)

 

Så spørs det da om et 7800 kort eller lignende greier seg med den enkle zalman blokka og ribber på ram, eller om jeg må gå til innkjøp av en proffere vannribe der...

 

Hørt at både amd xp2500 og radeon 9600 lager endel varme da..

 

Temp på cpu (som er først i "kretsen) er mellom 40 og 50 grader, hvor mye vil det stige om jeg bytter ut cpu og skjermkort med nyere hardware mon tro?

 

Og for å svare trådstarter: Jeg har det oppsettet også, med matter som lager ekstra varme inni hardiskkjølerne, og det går helt fint!

Lenke til kommentar
Pels: Hvilket skjermkort har du?

Hørt at både amd xp2500 og radeon 9600 lager endel varme da..

X2 3800+ med 6600 GT. 9600 lager vel ikke så veldig mye varme, har kjørt Reseratoren med en XP 3000+ og 9600 XT tidligere.

 

Lager dobbelt kjerne mer varme btw? (markant mere)

AMD X2 har samme varmeutvikling som single-core CPUene. Untatt Intel P4.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...