Gå til innhold

DangerDen eller Alphacool vannkjøling?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg vannkjøling. Lurte derfor på om det er store forskjeller på Danger Den og Alphacool når det gjelder temperaturer. Vet at Alphacool sine blokker er sinnsykt mye mer restriktive enn Danger Den sine, og siden jeg skal kjøle CPU(AMD 3700@2800Mhz), 2 stk. GPU(POV 7800GT@480/1170) og Northbridge(Asus A8N-SLI DeLuxe) bør jeg vel ha litt gjennomstrømning! :)

 

Skal for øvrig ha Black Ice Xtreme 2 eller 3, Alphacool NexXxoS XP, 2*Alphacool NexXxoS NVXP-3 For 6800/7800 og Alphacool NexXxoS NB-SLI 1

Eventuelt Thermochill PA120.2 eller 3, DangerDen TDX, Danger Den NV-78SLI og ASUS A8N MAZE4 visst jeg handler fra utlandet.

 

AlphaCool AP1500 pumpe.

 

Synes bare det er litt stress å handle i England eller USA for å få tak i Danger Den sine produkter(vet jeg får tak i til CPU her til lands..)

 

Kunne gjerne hørt erfaringer fra noen som har noenlunde likt oppsett!

Skrue har vel gjerne noen råd også! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bør du ha Danger Den i alt? Jeg har brukt en kombinasjon mellom flere produsenter og er strålende fornøyd...Tenkte selv på å bestille fra www.dangerdenstore.com men slo fra meg den tanken da jeg syns det nesten var samme pris som her hjemme...Bor ikke så langt fra microplex og da slipper jeg jo frakt.. :hrm:

 

Men Danger Den er supre blokker.... :dribble:

Lenke til kommentar

Tjah, siden du nevner meg, sveinbrand:

Jeg tror faktisk ikke at du skal være redd for å kjøpe Alphacool-utstyret.

Blokkene er nok mer restriktive ja men samtidig meget effektive, og i kombinasjon med den pumpa du linker til, tror jeg ikke du skal være redd for lav flow.

Den har jo meget gode mottrykksegenskaper, og vil derfor være istand til å gi en helt grei vannmengde gjennom de blokkene.

En liten fordel du får med på kjøpet, er også at pumpa kan kjøres på forskjellige spenninger.

Dermed har du også en viss mulighet for å optimalisere flow gjennom systemet. Det er jo ikke bestandig at høy flow er ensbetydende med best resultat, og her er det jo rom for litt eksperimentering!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...