Gå til innhold

EB Games - Bytt inn gammel Xbox tilbud - Lureri?


ChrisCon

Anbefalte innlegg

Var på EB games for å bytte inn den gamle xbox'en min sammen med 10 spill, for så å få xbox 360 til 1200 kroner. Det står ingenting i annonsen om at det er noen begrensninger i hvilke spill de mottar for tilbudet, men da jeg kom med 14 spill, var det kun 3 de kunne ta imot. Grunnet for lav pris eller fordi spillene ikke gikk inn på kassa deres.

 

Er ikke dette feilaktig reklame?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tidligere storkunde hos EBGames så kan jeg si at det ALTID står en liten notis under om at visse spill er ekskludert.

 

Iallefall gjort det på alle plakatene/klistremerkene/bladene jeg har sett.

 

Dette er fordi spillene må ha en vis utsalgsverdi for at de ikke skal gå i minus, om det derimot er nye spill vil de gå i pluss! :p

Lenke til kommentar

Du har vel delvis rett i at det er feilaktig reklame, men problemet er vel at de på sin side har rett til selv å vurdere hva de vil ta i innbytte.

 

Var på vei til å skrive mye her om akkurat det å bytte spill, men spm ditt var vel om det var feilaktig reklame.

SÅ lenge de ikke har skrevet noe om at det er begrensninger så er det feilaktig reklame ja, men det er ingen sak du kan komme videre med uansett.

 

Bytte spill suger foresten veldig! Jeg solgte den gamle xboxen med 5 spill for 2000 til en privatperson.. Mente selv det var en bra deal.

De 20 spilla jeg da hadde igjen gikk jeg ned på en lokal butikk her og ville bytte. Tenkte jeg kanskje kunne få 3-4 360 spill i bytte, men neida.

Jeg fikk et spill pluss advanced scart cable!!

Lenke til kommentar
Som tidligere storkunde hos EBGames så kan jeg si at det ALTID står en liten notis under om at visse spill er ekskludert.

 

Iallefall gjort det på alle plakatene/klistremerkene/bladene jeg har sett.

 

Dette er fordi spillene må ha en vis utsalgsverdi for at de ikke skal gå i minus, om det derimot er nye spill vil de gå i pluss! :p

5409312[/snapback]

 

 

 

Hvis det er tilfelle at det står en notis om det så har du dessverre ingenting å komme med trådstarter.

Lenke til kommentar
Var på EB games for å bytte inn den gamle xbox'en min sammen med 10 spill, for så å få xbox 360 til 1200 kroner. Det står ingenting i annonsen om at det er noen begrensninger i hvilke spill de mottar for tilbudet, men da jeg kom med 14 spill, var det kun 3 de kunne ta imot. Grunnet for lav pris eller fordi spillene ikke gikk inn på kassa deres.

 

Er ikke dette feilaktig reklame?

5409274[/snapback]

 

Vet hvilken annonse du refererer til, og det står i svært liten skrift på den at det er visse titler som er ekskludert. Og det sier seg jo litt selv. De tar jo ikke inn brukte spill for å være hyggelige, for så å kaste de for deg. De vil helst selge de ut igjen. Og spill som man vanligvis ikke ville tatt imot selv om de ble kasta etter deg er det vanskelig å selge videre...

 

Som regel er det selvsagt ikke en gullgruve å bytte inn spill i butikk, på samme måte som at det sjeldent lønner seg å selge bilen sin hos forhandler kontra på privatmarkedet... Men allikevel gjør man det fordi man sparer tid og det er veldig enkelt... Gjør det selv hele tiden (spill, ikke biler), og er storkunde hos EB! Føler selv at jeg har gjort mange "gode" byttehandler der :p

Lenke til kommentar

Hadde før en god kamerat som jobbet på EBGames, så jeg var ofte innom der. Søkte på systemet dems etter spill jeg hadde for å se hvor mye jeg fikk for de.

Halvgamle spill som få har er helt klart de du taper minst på.

Nye spill som få har får du også en slump penger for men husk spillene koster jo 600kr som oftest

Spill som mange har og gamle spill derimot er ikke mye verdt, det sier jo seg selv.. hva skal de med enda et halo vis de har 20stk brukte fra før av ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...