Gå til innhold

Trippel Radiator på toppen av kabinettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg monterte viftene på radiatoren.. derretter målte jeg senter på viftene og merket de av langs en linje midt på toppen av kabinettet..

 

Så laget jeg runde huller som passet til viftehullene.. Noe større eller annerledes form på vil kun blottlegge kanten på viften.. så finn en passe diameter på hullene og lag de med ditt favorittverktøy.. Har du en stor nokk hullsag så er vel det å foretrekke.. Men jeg brukte dremmel.. funket det også men tar litt lengre tid.. Brukte ca 30 min per hull.. Ta deg litt tid så ser det mye bedre ut etterpå..

 

Til slutt borret jeg opp skru hullene.. Ta deg GOD tid til å måle opp disse..

 

Skruene er M3 skruer med hex hode kjøpt på clas ohlson..

Lenke til kommentar

Det første du må gjøre er jo å bestemme deg for kordan du vil ha det montert. Når du har gjort det så merker du opp kordan du skal lage åpningen. Kordan du skal lage til festene skjønner du nok når du studerer radiator, vifter og grill nøye.

 

Når du skal merke opp er det en god ide å tape med maskeringstape også bruke penn å merke på tapen med. Da kan du se kordan det blir og ombestemme deg uten at du har laget stygge merker i kabinettet.

 

Når du er ferdig å merke opp tar du en boremaskin og borer på innsiden langs merkingen slik at du har ett par-tre milimeter igjen. Bor hull så tett du kan slik at det er lite å skjere vekk. En Dremel eller liknende passer ypperlig.

 

Når du har skjært vekk det som skal taes vekk er det bare å file til kantene med en fintannet enkeltskåret fil. Det gir best resultat. Eventuelt en Dremel med pusserull.

Lenke til kommentar

Greit, da lager jeg 3 120*120 hull med å borre, så slipe med dremmel, og setter den trippel fan grillen min på toppen av kabinettet. Under kabinettet skal jeg ha 1 filter pr 120*120 vifte, så kommer viftene, så radiator.

 

Må vell få tak i noen ekstra lange skruer...

 

Noen som har erfaring med filter?

Lenke til kommentar
Filter skal stopp opp endel luft, men det går ann og bruke damestrømper og=) Skal være bedre i forhold til luft!

5410006[/snapback]

Ja har hørt om damestrømper :p

Men jeg trodde damestrømper var utrolig mer tett enn ett filter..

Men kan være jeg tar feil.

5410027[/snapback]

Filtere er "større", det er dypere, så det gjør nok sitt... ;)

Lenke til kommentar
Filter skal stopp opp endel luft, men det går ann og bruke damestrømper og=) Skal være bedre i forhold til luft!

5410006[/snapback]

Ja har hørt om damestrømper :p

Men jeg trodde damestrømper var utrolig mer tett enn ett filter..

Men kan være jeg tar feil.

5410027[/snapback]

Filtere er "større", det er dypere, så det gjør nok sitt... ;)

5410050[/snapback]

Hm får teste ut damestrømper da :) Så sparer jeg endel peng og :p

 

Anbefales det å bruke vibrasjonsdemping på harddisker og vifter? Eller hjelper det ikke no serlig på lyden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...