Gå til innhold

Idè om vannavkjølingskjeller


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Har en idè om en "kjeller" under PCen..

 

I den blir det montert radiator, pumpe og vanntank fra Mist tsunami dual rad vannavkjølingssett. Det blir et plexiglass i fronten så alt er synlig og lyst opp av 2 blå neonlys.

 

Men jeg er ikke så veldig erfaren på dette, så lurer på om dere har noen meninger og tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hørtes morsomt ut. Vanntank og kontroller i front kanskje, så pumpa og radiator bak. Men jeg har et lite ankepunkt, varme stiger mens kulde synker.

 

Hvordan få ledet varmen vekk fra alle andre komponenter?

 

Klart, det man kanskje kan gjøre er å ta kald luft undenifra og så kjøre den ut på siden. Må ha noen føtter som løfter kabinettet litt opp. Så ut på den siden som kabinettet ditt ikke har noen luftehul på.

 

Da kan man bare sette radiator på skrå inne i kabinettet eller at man lager en skråvegg som leder varmen ut på siden. Hvis du lager et kammer for radiatoren, så kommer alle koblinger utenfor det kammeret, så burde det være "lett" å lede varmen ut på en side.

 

Dette er bare mine tanker rundt det hele...

Lenke til kommentar
Det hørtes morsomt ut. Vanntank og kontroller i front kanskje, så pumpa og radiator bak. Men jeg har et lite ankepunkt, varme stiger mens kulde synker.

 

Hvordan få ledet varmen vekk fra alle andre komponenter?

 

Klart, det man kanskje kan gjøre er å ta kald luft undenifra og så kjøre den ut på siden. Må ha noen føtter som løfter kabinettet litt opp. Så ut på den siden som kabinettet ditt ikke har noen luftehul på.

 

Da kan man bare sette radiator på skrå inne i kabinettet eller at man lager en skråvegg som leder varmen ut på siden. Hvis du lager et kammer for radiatoren, så kommer alle koblinger utenfor det kammeret, så burde det være "lett" å lede varmen ut på en side.

 

Dette er bare mine tanker rundt det hele...

5414136[/snapback]

 

 

Blir selvfølgelig en grill på motsatt vegg i forhold til radiatoren, så lufta vil da blåse rett igjennom "kjelleren"

Endret av Ludogamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...