Gå til innhold

VapoChill i ny utgave


EC

Anbefalte innlegg

Dato for slipp av test er satt til 23 september, og HardOCP USA, THG Germany ,OcShoot Norway, Hexus UK, Tweakers Holland, Muropakketti Finland, Sweclockers Sweden er de som fikk teste VapoChillen i første omgang.

 

VapoChill kommer nå i to utgaver; Standard og Premium med hhv. BD35F og BD50F kompressorer.

Asetek har optimisert kjølesystemet noe voldsomt og Standard modellen er nå istand til å fjerne 130 Watt (ned til -25'C) og Premium 160 Watt (ned til -30'C).

OcShoot har fått Premium modellen og med en P4 2.53 overklokket til 3230MHz har de idle temperatur på -30'C og full last (Seti@home) temperatur på - 20'C.

 

Vi anbefaler en tur innom http://www.ocshoot.no for mer informasjon, samt et våkent øye på de andre sidene som er nevnt den 23.

 

Info mottatt fra OcShoot ved Nils Gjendem.

 

For http://www.overklokking.no:

Vidar Fagerjord,

siteadmin og webredaktør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-09 20:19, DrErling skrev:

Må nok desverre skuffe deg... Pga konkuransen fra andre (èn annen) aktører har Asetek måttet lage et skikkelig oppsett som er lysår bedre enn originale Vapochill.


DrErling


 

Dette er bare tull!

 

De bruker den samme kompressoren fortsatt BD35F og en litt større modell BD50F.

 

Til sammenligning bruker Prometeia en kompressor som er 5-10 ganger kraftigere. Det burde si alt.

Lenke til kommentar

Quote:



De bruker den samme kompressoren fortsatt BD35F og en litt større modell BD50F.


Til sammenligning bruker Prometeia en kompressor som er 5-10 ganger kraftigere. Det burde si alt.


 

jepp, Prometeia bruker en 230 volts som visstnok bråker mer enn moderat, Vapochills 12/24 volts BD35F er ganske stille av seg...

Lenke til kommentar

Quote:


Dette er bare tull!


De bruker den samme kompressoren fortsatt BD35F og en litt større modell BD50F.


Til sammenligning bruker Prometeia en kompressor som er 5-10 ganger kraftigere. Det burde si alt.


 

Pointet er at det er ikke tempen som er avgjørende, det er hvor fort den greier å transportere bort varmen.

 

Se på prometeia, de har som du sier "5-10 ganger kraftigere kompressor", men de har ikke en nubbe sjangse mot den nye vapochill, hva sier du til 2,53@3,25 med -30 grader?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 22:34, OcShoot skrev:

Jeg skulle egentlig latt være å nevne
at qwerty på vårt forum ble så "ned-diskutert" og overlesset med fakta at han slettet innleggene sine og stakk av med halen mellom beina.

Jeg skal ikke si så mye mer om den saken - men det er fritt for alle å gå til
og selv gjøre opp sin mening. Selv om qwerty slettet sine innlegg og "stakk av" er det fremdeles nok sitater av hans innlegg til at man lett forstår hvor dypt vann qwerty rodde seg ut på :smile:



 

Jeg synes også at du burde ha latt være å nevne denne saken. Du vet jo at det kun er en måte man kan oppfate qwerty ut i fra den artikkelen der, og det er negativt. Selv om du selv ikke direkte henger han ut, så synes jeg du bare burde latt det være!

 

Å linke til et annet forum, for noe som skjedde for mer enn et halvt år siden, for å sette en annet bruker i et dårlig lys synes jeg er useriøst.

 

(beklager hvis jeg oppfattet innlegget ditt feil eller.no, vanskelig å vite hva smileys betyr :wink: )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 22:01, Space_Shoot skrev:



Pointet er at det er ikke tempen som er avgjørende, det er hvor fort den greier å transportere bort varmen.


 

Jeg ser du lærer av idioten selv.:lol:

 

Fakta:

 

raskere transport av varme = lavere temp

 

Dvs. jo raskere varmen fjernes jo lavere blir temperaturen.

 

Temperaturen betyr alt når det gjelder hastighet som cmos brikker kan kjøres på.

 

Dessuten ytelsen får kjøling bestemmes av hvor mye varme (watt) som fjernes. Man sitter ikke å tar tiden på det.

 

Quote:


Se på prometeia, de har som du sier "5-10 ganger kraftigere kompressor", men de har ikke en nubbe sjangse mot den nye vapochill, hva sier du til 2,53@3,25 med -30 grader?


 

De temperaturene er direkte feil.

Riktig temp er minst 10 grader +.

Det som er viktig er cpu temp og ikke det kaldeste punktet på fordamperen der "skryte" temperaturen i displayet hentes fra.

 

Alle tester jeg har sett der disse sammenlignes viser at Prometeia kjøler mye bedre og at man kan overklokke mye lenger med den.

 

Jeg har lest dokumentene til de nye Vapochill og ingen ting tyder på at de vil kjøle bedre. Den nye modellen med BD50F er litt bedre men den er langt unna Prometeia sin ytelse.

 

Grunnen til at jeg trakk meg ut fra Ocshoot sitt forum er at jeg fryktet represalier etter en haug med direkte trusler. Jeg så heller ikke noe poeng i å diskutere et produkt med importøren og selgerne av produktet.

 

Jeg har ingen ting i mot VapoChill bortsett fra at den var overpriset (nå er det bedre) og skuffende ytelse.

 

Min definisjon på superkjøling er at temp på cpu er lavere enn 0 grader, helst minst -30 grader under full load. Vapochill klarer aldri å komme under null grader med en P4 over 3 GHz.

 

 

Det jeg setter i halsen er selgere som driver med umoralsk smugreklame på diverse forumer og på sider med testing av produkter.

 

[ Denne Melding var redigert av: qwerty på 2002-09-12 05:58 ]

Lenke til kommentar

Hvis du ville vært utdannet kuldemontør ville du sikkert visst at det med at lavere Tempratur IKKE har noe med transportering av Varmen..

 

Jo mer væske du har i kompressorn jo kalderer blir det , SÅ har du lite væske i så oppnår du ikke så lave tempraturer ,men den kan fjerne mer varme.

 

Kan være at prometia har fylt den helt opp ,og ikke tenker på fjerning av varmen.

 

Og BTW så vet jeg at ocshoot er sponset av 3dfxcool og mange andre steder men de har SLAKTET ,mange av kjølerne dems og testemetoden dems er noe av det beste jeg har sett.

 

Regner faktisk ocshoot som en VELDIG pålitelig siden selvom de er sponset.

 

EDIT: Glemte og skrive "ikke" noen ganger

_________________

Kan dere skrive dere inn i ALLE underskriftkampagnene Her?

 

[ endret av CFD den 2002-09-13 19:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...