Gå til innhold

Wordpress og endring av design

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp installert Wordpress på webhotellet mitt.

Jeg har et design i Photoshop som jeg vil bruke der, og trenger derfor en måte å legge det inn på. Dere som har laget eget design til wordpress: hvordan gikk dere fram? Redigerte dere en template som var der fra før, eller koda dere en ny en fra bunnen av?

Jeg begynte å endre på Kubrick-templaten, men det gikk egentlig rett i vasken. Vanskelig å sette seg inn i andres kode.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, du blir nok nødt å sette deg inn i andres kode om du vil det eller ikke. :)

Det beste og reneste er å starte fra scratch. Lag ditt eget template, uten noe som helst innhold. Så ser du hva som produserer innhold i WordPress, og setter det inn i ditt eget template på de relevante plassene. Ta det bit for bit, og sjekk at ting faktisk fungerer før du går videre.

Skrevet

Det enkleste er faktisk å skifte på php koden, istedenfor css koden først..

Så når du har laga det du vil ha, så skifter du fonter og farger i css,, ganske enkelt når man først forstår det.

Skrevet

Sir meg enig med apedoktor. Driver selv og lager en template til WP, og etter min vurdering er det enklere å først lage layout, for så å starte med å fylle inn innhold, det gjør man da alltid ellers når man koder.

Her finner du mye nyttig info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...