Donnald Skrevet 7. januar 2006 Skrevet 7. januar 2006 Jeg har satt opp iframe på en nettside, med koden: <IFRAME NAME="Frame1" SRC="frame.htm" > </IFRAME> Framen skaper en boks med tekst. Rundt den er menyen. Mitt spørsmål er, hvordan kan jeg bytte ut kilden (sourcen) inni boksen (iframen) ved å klikke på menykanppene utenfor framen? Takknemlig for all hjelp!
trrunde Skrevet 7. januar 2006 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Med php kan du det <IFRAME NAME="Frame1" SRC="<? echo $_GET[side] ?>" > </IFRAME> Så lager du linkene slik: http://www.dinside.no/?side=navn på side du vil ha i iframe Edit: Ikke så veldig sikker denne koden, fordi andre kan laste inn sider som du ikke har laget, men hvis du hiver på en if file_exists($_GET[side]){ } vil den sjekke om filen finnes før du setter det inn i iframen. Endret 7. januar 2006 av trrunde
Donnald Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Skrevet 8. januar 2006 Med php kan du det <IFRAME NAME="Frame1" SRC="<? echo $_GET[side] ?>" ></IFRAME> Så lager du linkene slik: http://www.dinside.no/?side=navn på side du vil ha i iframe Edit: Ikke så veldig sikker denne koden, fordi andre kan laste inn sider som du ikke har laget, men hvis du hiver på en if file_exists($_GET[side]){ } vil den sjekke om filen finnes før du setter det inn i iframen. 5401102[/snapback] Ikke helt sikker jeg skjønner. Hvor skriver jeg inn html dokument navnet, og hvordan linkes knappene til dette?
Donnald Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 HJELP! Kunne virkelig trenge hjelp her!
atom Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 HJELP! Kunne virkelig trenge hjelp her! 5410838[/snapback] Heisann, har du hørt om google? "I will use google before asking dumb questions" :-) iallefall, fra spøk til alvor, dette her er en løsning som jeg mener skal fungere. <a href="fil.htm" target="FRAME1">URL navn</a> hvor fil.htm er filen du vil vise i rammen, og FRAME1 er navnet på din ramme. samt til slutt så anbefaler jeg på mitt beste at du leser litt her peace :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå