Gå til innhold

Dårlig ytelse på Hitachi 7K250 på nForce4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har tatt diverse benchmarks med HD Tach og den viser at den ene disken min har elendig ytelse!

Har en konfigurasjon med en 37GB Raptor disk som systemdisk/OS og en Hitachi 7K250 250GB som fildisk. Sistnevnte har en gjennomsnitts lesehastighet på 12MB/sek mens Raptordisken har en gjennomsnitt på 49,5MB/sek. Greit at Raptordisken skal være sprek men så stor forskjell skal det vel ikke være?

HD Tach viser at under CPU test så er CPUen 4% aktiv når Raptordisken kjører mens når Hitachien får kjørt seg så er CPUen 100% aktiv!

Er det kanskje ikke så lurt å legge inn nForcedriverene for IDE og heller bruke windows egne drivere? Er det noen innstillinger som ikke helt er på nett her?

Spec:

Gigabyte GA-K8NXP-SLI

A64-3200+

Kingston Hyper-X 1GB

WD 37GB Raptor

Hitachi 7K250 250GB

Siste versjon nForce drivere(lastet ned 01.01.06)

Windows XP Pro

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det funket. Nå er faktisk Hitachi disken sprekere enn Raptor disken...Må være noe galt en plass når nforcechipen ikke klarer å kjøre to disker som DMA. Skal forske litt mer på akkurat det...

Skrevet
Jepp, det funket. Nå er faktisk Hitachi disken sprekere enn Raptor disken...Må være noe galt en plass når nforcechipen ikke klarer å kjøre to disker som DMA. Skal forske litt mer på akkurat det...

5401677[/snapback]

Start med BIOS`en da.... ;)

nForcedrivere har SW-valg som kan være litt uheldig med noen HK, da bør man bruke "vanlige" IDE-drivere,,,,

Skrevet

Okey, jeg har ikke så peiling på hva Nforce4 er... Hva er det egentlig? Software? Hardware? Et skjermkort elns?

Har hørt Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA er dødsbra, så jeg planlegger å kjøpe den. Noen grunner til at jeg ikke gjør det?

Skrevet (endret)
Okey, jeg har ikke så peiling på hva Nforce4 er... Hva er det egentlig? Software? Hardware? Et skjermkort elns?

Har hørt Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA er dødsbra, så jeg planlegger å kjøpe den. Noen grunner til at jeg ikke gjør det?

5401719[/snapback]

NForce4 er et brikkesett som sitter på en del av de nyeste hovedkortene..

Kjøp disken du, den er knall den.... :)

Endret av jarmo
Skrevet

5401677[/snapback]

Start med BIOS`en da.... ;)

nForcedrivere har SW-valg som kan være litt uheldig med noen HK, da bør man bruke "vanlige" IDE-drivere,,,,

5401701[/snapback]

Har vært en del inni BIOSen og sjekket, men der er ikke noen innstillinger som skulle ha noe å si på PIO eller DMA. Virker veldig merkelig...

Kan selvsagt være at NV sine drivere ikke funker noe særlig godt sammen med mitt hovedkort. Skal finne ut av det også.

Ellers har jeg ikke noe vondt å si om Hitachi disken. Den har fungert helt ypperlig siden jeg kjøpte den og den har før stått på en nForce2 maskin og der var det aldri noe problemer med at den gikk i PIO mode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...