Gå til innhold

Trenger hjelp til oppsett av Ghost Car i PGR3


Anbefalte innlegg

Sitter å prikker inn noen gull og platinum-trofeer i PGR3.

Da er ghost car kjekt å ha, men i PGR3 stemmer den overhodet ikke.

Det gjelder hot laps og baner som skal kjøres på en viss tid.

 

Hvis jeg kjører et løp og kommer 1/10 sekund for seint trykker jeg replay. Saver replay.

Går til garasjen, velger bil, og trykker "Y" for ghost options. Velger "Race your best".

Starter løpet med samme bil som ghostbil.

Min bil akselererer raskere enn ghost enda jeg holdt trigger i bunn ved begge tilfeller. Jeg kommer inn 2 sekunder før ghost og likevel klarer ikke kravet til banen. Dette mot en ghost som var kun 1/10 sekund fra kravet.

 

Loader inn ghostet "Race Worlds Best".

Vi starter likt, og jeg ender opp med å "knuse" Worlds Best. Går over streken 1-2 sekunder før Worlds Best, men har likevel ikke klart kravet.

 

På baner hvor det er Rolling start ser det ut til at kun jeg er i rolling start. Når jeg passerer startlinjen, så starter enten ghost fra stillestående fart og må akselerere opp, eller ghost starter rolling fra langt langt bak meg.

Dermed er ghosten null verdt da jeg slår de hver gang, men likevel ikke slår tiden som er oppnådd da ghosten ble savet.

 

Noen som vet hva som er gale?

 

Jeg klarer heller ikke å finne ut hvordan ghosten kan bli automatisk oppdatert hver gang.

Hvis jeg kjører en runde mot en ghost som var 1 sekund for sent, så kommer bare et halvt sekund for sent, så blir ikke beste ghost oppdatert til neste forsøk.

 

Jeg skjønner lite og ingenting av ghost-ene i PGR3.

Noen som kan klare opp for meg om noe jeg gjør feil, eller om ghostene rett og slett er ubrukelige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre er det slik at den som anses som 'Worlds Best' i PGR3, er den som har klart å samle inn mest kudos poeng i løpet av racet, og ikke den som har kjørt banen raskest. Derfor er de som ligger på toppen sjelden de raskeste, da disse bruker masse tid på å slide og samle poeng fremfor å kjøre perfekte linjer. Dette er veldig skuffende, da dette gjør ghost car funksjonen ubrukelig i mange tilfeller. I beste fall hadde de hatt en liste for de med mest kudos, og en for de med raskest tid. Håper virkelig de endrer på dette i PGR4...

Lenke til kommentar
Dessverre er det slik at den som anses som 'Worlds Best' i PGR3, er den som har klart å samle inn mest kudos poeng i løpet av racet, og ikke den som har kjørt banen raskest. Derfor er de som ligger på toppen sjelden de raskeste, da disse bruker masse tid på å slide og samle poeng fremfor å kjøre perfekte linjer. Dette er veldig skuffende, da dette gjør ghost car funksjonen ubrukelig i mange tilfeller. I beste fall hadde de hatt en liste for de med mest kudos, og en for de med raskest tid. Håper virkelig de endrer på dette i PGR4...

5412524[/snapback]

 

Dette må jo være feil da? Når jeg velger time trail feks så er det kun tida som gjelder, ikke antall kudos poeng!

Kan være det er noe anna når man er inni selve kariere mode altså, for der er det kudos involvert.

 

Kjør mot ghost car i time trail noen ganger til du kan banen, så går du inn i kariere mode og tar gull/platinium.....

Lenke til kommentar
Dessverre er det slik at den som anses som 'Worlds Best' i PGR3, er den som har klart å samle inn mest kudos poeng i løpet av racet, og ikke den som har kjørt banen raskest. Derfor er de som ligger på toppen sjelden de raskeste, da disse bruker masse tid på å slide og samle poeng fremfor å kjøre perfekte linjer. Dette er veldig skuffende, da dette gjør ghost car funksjonen ubrukelig i mange tilfeller.

5412524[/snapback]

 

Men jeg får det ikke til å stemme.

Er den ghosten fra Novice da?

Han ville jo aldri fått cashet inn de kudospoengene hvis han ikke rakk mål innen tidsfristen, og som jeg og andre skriver. Vi kommer fram før ghost, men er for sein til å rekke deadline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...