Victory Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Skrevet 8. januar 2006 Kan noen forklare meg litt....step by step? Får til å lage en slik dedicated server og finner den på cs men det gjør ikke vennene mine. Håper noen kan hjelpe meg....
themanfrom Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Du må vel åpne port 27015 i ruteren din, så sette opp en server med den porten.. , ta å portforward..., kan ikke forklare step by step, unnskyld
Jegermaizter Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 For å finne ipen din kan du gå til www.ipadresse.no om du gir den til vennene dine skal det funke. Men bare så du vet de så er de UT hastigheten på linjen din serveren bruker, derfor hjelper de lite om du har 8mbit inn og for eksempel 700kbs ut.
Victory Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Skrevet 8. januar 2006 Du må vel åpne port 27015 i ruteren din, så sette opp en server med den porten.. , ta å portforward..., kan ikke forklare step by step, unnskyld 5402213[/snapback] Hvordan åpner jeg port 27015 på ruteren min da? Noe eg må gjøre på ruteren eller via maskinen? Har ikkje mykje erfaring med dette...
ikkeno Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Har du gått inn på myip og gitt vennene dine den ip?
nesta_bobo Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 det kan være pga du har firewall at de ikke finner serveren. anbefaler på det minste at du legger opp cs server. 1. du burde ha linux os, 2. bedre linje, 3. og bedre hardware regner jeg med
Mattlakk Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Svaret på dine problemer er: skru av brannmuren, også restarter du hele steam etter du har skrudd av brannmuren, da funker det!
Victory Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Skrevet 8. januar 2006 Ok ska prøve noe av dette Takker for mange gode svar. Sier ifra visst jeg får problemer igjen
Drunken_Master Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Vel, jeg kjørte fint server på min gamle maskin på 700/128Mbit linje. Vel litt mye i ping men fungerte det. Men har du åpnet porten på rutern?
jogil Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Skal gi dere bra svar jeg: Sitter du på ett nettverk, dvs at internetten er fordelt til andre datamaskiner i huset, via en router, hub eller switch, da blir IP-adressen noe annet, fordi denne lille snertne komponenten gir nye IP-adresser. Den adressen dine kamerater vil ha, er IKKE den som er oppgitt på Dedicated server, FORDI det er den routeren gir. De vil ha den IP'n som går INN til huset, så da må du finne den, jeg fant min ved å gå på http://www.itavisen.no/services/speedometer/index.php, STARTE teste, og så finne IP'n. Det skal fungere... Men hos noen MÅ man åpne en port i routeren, men det er en annen sak man må ta hvis det er nødvendig. For at du skal connecte til serveren, så må KUN du connecte til den IP som er oppgitt på Dedicated server (HLDS) Oppsummering: *IP inn til huset=Den dine venner skal ha *IP oppgitt på HLDS, den skal DU connecte til (HVIS det er samme data da) *Åpne port, det er det som er oppgitt når du skal starte serveren: UDP port. Jeg åpna en port tilfeldig, 17077, og skrev den inne oxo der. Lykke til! c",)
jogil Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 For å åpne port på routeren din; åpne internett side, skriv inn http://"standard gateway" feks http://178.512.8.1 trykk enter, og du får spørsmål om brukernavn og passord. Resten må DU lese deg fram til, FORDI det finnes SÅ mange forskjellige routere... Kan BARE hjelpe deg hvis det er snakk om SMC routers
>Jonas< Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Jeg setter opp serveren med portnummeret som bit-torrentprogrammene bruker på pc'en min. Men fremdeles finner ingen andre utenfor nettverket mitt serveren. Og ja, jeg har satt den til Internet, ikke LAN. Og i console, så kommer det opp to nye, noe som ligner på en mer vanlig cs, ip adresse: Og ellers ser den jo slik ut:
>Jonas< Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Leste ikke side2 før jeg postet. Men er det samme hvilket portnummer jeg bruker? Hvordan kan jeg finne ut om en port er åpen eller ikke? Endret 14. januar 2006 av >Jonas<
>Jonas< Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 For å åpne port på routeren din; åpne internett side, skriv inn http://"standard gateway" feks http://178.512.8.1 trykk enter, og du får spørsmål om brukernavn og passord. Resten må DU lese deg fram til, FORDI det finnes SÅ mange forskjellige routere... Kan BARE hjelpe deg hvis det er snakk om SMC routers 5435463[/snapback] Her finner jeg ingenting om porter. men tallet som står som ut adresse her. er jo det som bit-torrent programmene kaller port. Så er det porten da eller?! Ellers så står det jo ikke noe om å åpne/lukke porter her.
jogil Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Sett opp serveren din, med port 11111, og gi meg IP INN til huset ditt her...
>Jonas< Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Sett opp serveren din, med port 11111, og gi meg IP INN til huset ditt her... 5440151[/snapback] Hvorfor akkurat port 11111, og ikke 6881 som står som utadresse? Og som er den porten bit torrentprogrammene bruker?
Andy_12 Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 gå på www.whatismyip.com og gi den ip'n der til vennene dine.. Du burde også sette max players til 8 eller no.. 20 er altfor mange på vanlige ADSL linjer.
>Jonas< Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Ved å bruke port 6881 har jeg fått andre til å komme inn på servren. Men hvordan får jeg tak i den ip'en som jeg kan gi til andre? Det fuknka dårlig å gi den ip'en som er inn til huset..
>Jonas< Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Vel, jeg kjørte fint server på min gamle maskin på 700/128Mbit linje. Vel litt mye i ping men fungerte det. Men har du åpnet porten på rutern? 5419461[/snapback] Man kan jo ikke gi bort den ip'en som er inn til huset. Det funker ikke! Noen som hvet hvordan jeg får tak i ip'en som jeg kan gi til andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå