Gå til innhold

Shg 8630 ---- > Litt skuffet (spill)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk en SHG 8630 her om dagen. Det er ikke en veldig kjent pc, men den hadde fine specs så jeg tenkte den hadde bra ytelse.

 

Pc specs:

 

Color Black / Silver

Weight 2.6 Kg

Enclosed Operating system Operating system not included

Battery lifetime Up to 3 hours

CPU Type / Model Intel Pentium-M 760 (2.0GHz) - 533MHz FSB

MB Ram 2048 MB

Number of GB 100 GB

Built In Graphics Card nVidia GeForce 6600 Go

MB Ram 128 MB

Inches (the display) 15.4 Inches (Widescreen)

RJ45 1 pcs (10/100MBIT)

Wireless 54 MBIT (802.11g - compatible with 11MBIT 802.11b)

Built In Card Reader Yes

 

 

Pcen gjør det bra i alt annet enn spill egentlig.. Den er veldig rask osv, veldig fin minnemessig, men jeg ble litt skuffet over spill ytelsen til pc'en! Jeg kjørte en test 3DMark05 og fikk en score på 1000! Noe som virker elendig med tanke på specsa til pcen..

 

Jeg har sett at noen på forumet har greid å få det opp til 2500 ca med liknende oppsett. Dermed lurer jeg på om noen har noen forklaring på hvorfor det er slik, og om noen har noen bra tips eller noe slik? :-)

 

Pc'en kostet 12300,- Var den egentlig vært pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pcen gjør det bra i alt annet enn spill egentlig.. Den er veldig rask osv, veldig fin minnemessig, men jeg ble litt skuffet over spill ytelsen til pc'en! Jeg kjørte en test 3DMark05 og fikk en score på 1000! Noe som virker elendig med tanke på specsa til pcen..

 

Jeg har sett at noen på forumet har greid å få det opp til 2500 ca med liknende oppsett. Dermed lurer jeg på om noen har noen forklaring på hvorfor det er slik, og om noen har noen bra tips eller noe slik? :-)

 

Pc'en kostet 12300,- Var den egentlig vært pengene?

5397280[/snapback]

 

Korleis fungerer den i spel då? sånn i praksis. Når det gjeld den låge 3dmark scoren så fekk eg og veldig lite ei gong eg testa etter å ha lasta ned nye drivarar. Skjønte ikkje kva som var galt men det viste seg at grunnen var at eg hadde kjørt 3dmark utan straumen tilkobla. Testa du med straumen i? har alt å seie...

Når eg kobla den til fekk eg 2500 med min Cinet smartbook 1300 (KN1) og du har 4 ganger så mykje minne, og raskare prosessor så normalt burde du få meir en det og.

Endret av BIG_foot
Lenke til kommentar

chrda: joa er enig i det, men jeg burde greie det bedre enn 1000 i 3dMark05.

 

I praksis fungerer pcen heller ikke så bra på spill. Testet BF 2 og det kjører med bra fps på "low" settings på 800*684 (el noe sånt). Jeg er egentlig litt frustrert, jeg har testet flere drivere, jeg har 81.xx Nvidia driver nå. I tillegg klokket jeg opp kortet til 424/769 , men det hjalp lite igrunn. Prøvde også call of duty2 men det var bare latterlig :-)

 

Jeg begynner å lure på hva jeg skal gjøre, burde jeg kanskje bytte den inn eller noe sånt? Kanskje til en pc som har 256 video minne? Jeg sendte mail til shg før jeg bestillte og de sa at de hadde fått bra tilbakemeldinger angående spilling på pc'en, noe jeg begynner å tvile på nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...