Gå til innhold

Hvor overkill er disse ram brikkene for mitt mobo?


ThomasWH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville kjøpt disse. Har ikke akkurat de brikkene men har noe lignenede fra corsair.

Etter min mening er corsair den beste RAM produsenten. Har i allefall ikke noe negativt å si om dem. Hva skal pc'en brukes til?

 

Du trenger kanskje ikke så heavye ram brikker :tease:

 

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Sant nok at man kan finne MYE billigere brikker!

Men skal man ha kvalitet og bra timing kan man ikke gå for det dårligste man finner!

Det er som med ram som med alt annet! Man får det man betaler for!

 

Jeg har testet den rammen her og den er kjempe bra!

Man kan lett overklokke de en del og den informasjonen som kommer på toppen kan jo være nyttig!

 

Go for it!

Lenke til kommentar

joakim,

 

Men vil ikke pc3200 ram være overkill for mitt mobo? Mitt mobo skal egentlig kjøre pc2700 ram som max. Kjører i dag pc3000 ram. Hvordan fungerer dette med ram-hastigheter egentlig? Hva skjer hvis jeg stapper i pc4000 ram i PC'en min nå? Får jeg utnyttet alle MHz'ene? Hmm.. Jeg er nå lettere forvirret! :\

 

Vurderer også denne 2GB pakken: TWINX2048-3500LLPRO - ikke dum? men, er ikke pc3500 for mye for mitt mobo?

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar

Svaret er ja.

 

Jeg har de brikkene selv, og det er fine brikker. Men pris i forhold til gevinst pr idag er det heller dårlig. Skal du legge ut slike summer på ddr1 har du mer igjen for å handle deg nytt hovedkort og ram, og ende opp med et kjappere alternativ i ddr2.

 

Kjøpte selv http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310258&cks=PRL

(Corsair 8000UL). Folk klager kanskje på timings, men så lenge minne frekvensen til ddr2 banker ddr1 så ned i støvlene, blir dette tapet enkelt oppspist.

 

Overkill pr dags dato er: Asus P5WD2 Premium /w DDR2 800 @ 1ghz

De brikkene du ønsker kjøpe vil desverre gå på et aldri så lite verditap fremover.

Lenke til kommentar

La inn bestilling på Corsair TWINX2048-3500LLPRO men avbestillte etter noen timer med tenking. Jeg vil ha den ram'en som jeg føler passer best til mitt mobo, og jeg føler at 3500LLPRO'en er alt for bra for mobo'et mitt...

 

Det skal ikke være lett! :p

 

Trenger 2 GB ram asap..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg personlig erfaring med den plattformen, men har du undersøkt muligheten for å kjøre 3/4 divider som gir deg 400mhz på minnet mens resten av systemet kjører på 333?

 

Men hvis saken er slik du sier så ville jeg valgt - dette er basert på en kjapp kikk i prisguiden :

 

Helt ærlig, så holder en pakke

 

GeIL Value DDR400 2048 MB (2x1024)

 

i laaaaaaaaange baner. De er ratet til cas2,5. En av brukererfaringene sier at han har kjørt de på 442@cas2,5. Vet ikke om disse er helt allergiske mot cas2, men hvis de ikke er det skulle jeg tro at de klarer cas2@ddr333.

 

 

Hvis du er voldsomt oppsatt på cas2, og er villig til å betale mye ekstra for det, anbefaler jeg

 

Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 2048 MB (2x1024)

 

Det er veldig gode brikker som er garantert cas2@ddr400

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpt 1 GB med Corsair Value Select RAM. Tenkte "skit samma"... Men, det viser seg at denne RAM'en ikke er rask nok for meg! Fordi, jeg kan ikke overklokke CPU en dritt over sin orginalhastighet på 1.6 GHz når jeg kjører Corsair Value Select RAM, ikkesant?

 

Har vurdert TWINX2048-3500LLPRO i de siste dagene. Tror dette er markedest beste RAM uansett plattform! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...