Gå til innhold

Reserator har ikke sjans til å kjøle CPU-en min!


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Reserator + for å bli kvitt bråket fra prosessorvifta, men den klarer virkelig ikke å kjøle prosessoren min, med mindre jeg gjør noe galt. Temperaturen lå på rundt 50 grader i mange timer, men etter 5-6 timer steg den kraftig, og idet den begynte å nærme seg 80 skrudde jeg av. Vannet i tanken var også varmt, sikkert godt over 30 grader hvis jeg skal gjette (etter å ha kjent på det).

 

Jeg bruker den bare til å kjøle CPU med (en Pentium 4 3.6 GHz, ikke overklokket). Jeg er temmelig sikker på at det ikke er luft i CPU-blokken også, jeg holdt den nemlig i alle mulige vinkler slik at luften skulle komme ut mens pumpa gikk før jeg satte den på CPU-en. Romtemperaturen er under 20 grader. Jeg bruker for øvrig et tynt lag Acrtic silver 5 ...

 

Har jeg gjort noe galt, eller klarer den ikke å kjøle bedre?

Endret av dggadfha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må det være noe feil - jeg kjølte en overklokket Northwood med Reserator en gang i tiden - hadde aldri høyere temp enn 50 grader på cpu. Hadde også Northbridge og GPU innom loopen.

 

Reserator skal 'maxe ut' på ca 53-55 grader dersom cpu belastes over mange timer - da har man nådd en slags likevekt mellom varmeutvikling fra cpu og reseratorens evne til å kjøle. (Ca 20 grader rom temp.)

 

mvh r.-

 

 

Edit: Selve reseratoren vil kjennes lunken ut - ikke varm, tipper vanntemp på under 40 grader.

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar
Her må det være noe feil - jeg kjølte en overklokket Northwood med Reserator en gang i tiden - hadde aldri høyere temp enn 50 grader på cpu. Hadde også Northbridge og GPU innom loopen.

 

Reserator  skal 'maxe ut' på ca 53-55 grader dersom cpu belastes over mange timer - da har man nådd en slags likevekt mellom varmeutvikling fra cpu og reseratorens evne til å kjøle. (Ca 20 grader rom temp.)

 

mvh r.-

 

 

Edit: Selve reseratoren vil kjennes lunken ut - ikke varm, tipper vanntemp på under 40 grader.

5396651[/snapback]

Takk for raskt svar. Så da må jeg ha gjort noe feil ... Den er skrudd godt på, så da tabbet jeg meg vel ut med kjølepastaen. Tok på bare et veldig tynt lag, men det ble vel for mye allikevel kanskje. Men hvis det er slik, så var det jo litt merkelig at temperaturen skulle være stabil så lenge, for så å stige raskt.

Endret av dggadfha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...