Gå til innhold

Lian Li støydempet (PC6070ASCAND), erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
akkurat nå så har jeg et lian li pc6070b (får nytt i morgen, og eneste forskjell er fargen. min er svart) og med alle standardvifter så er cpu på 51, gpu på 48 og hovedkort på 40 grader. Jeg vil tro at dette ikke er så mye. Har jeg riktig?

5396520[/snapback]

 

Jeg synes det var litt varmt, spesielt hvis det er idle temperaturer. Jeg merker selv også med mitt pc7ascand at viftene sliter litt med å blåse ut all varmlufta. Spesielt etter pcen er kjørt på litt load, så er temperaturen ganske høy i lang tid, fordi viftene ikke klarer å blåse ut alt. Jeg tror jeg skal fjerne det gitteret bak, det er jo veldig tett.

Lenke til kommentar
Hvor mye "ekstra" varme blir det pga støydempingen? Er det et "større" problem for kameraten din?

5395095[/snapback]

 

Med denne vifta så lå han på 40 grader på idle (3700+ san diego) cnps9500led_380.jpg

 

Synes ikke det er alt for galt med et støydempet kabinett. Kunne ha vært litt mer luftgjennomstrømning, og det var vel egentlig det eneste han klaget på...

Lenke til kommentar
Hvor mye "ekstra" varme blir det pga støydempingen? Er det et "større" problem for kameraten din?

5395095[/snapback]

 

Med denne vifta så lå han på 40 grader på idle (3700+ san diego) cnps9500led_380.jpg

 

Synes ikke det er alt for galt med et støydempet kabinett. Kunne ha vært litt mer luftgjennomstrømning, og det var vel egentlig det eneste han klaget på...

5399927[/snapback]

 

Det er ikke helt perfekt, Harddisk ramma som sitter i er ikke vibrasjons demped og vill da resonere i hele kassen. Og det er plagsomt i lengden :p

 

Har det selv med den 9500 vifta over og ligger på ca 25-30 grader idle og 40ish på load med en 3500+ winchester klokket til 250x10

Lenke til kommentar
hvilket program bruker dere for og måle GPU temperaturen?

5400340[/snapback]

 

Bruke det som er med i nvidia driveren eller rivatuner fungerer fint :)

5400432[/snapback]

hvis du har ATI da?

5401428[/snapback]

 

Å ja, trodde jeg svarte i en nvidia tråd jeg :blush: . Jeg tror rivatuner skal funke med ati og, men jeg er ikke sikker. Mitt forrige ati kort, radeon 9600, hadde ikke temperaturmåler så jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg fikk faren min til å kjøpe det kabinettet. Han hadde tiligere et chieftech Dragon Medium kabinett (det som alle har :p ). Han hadde støydempet det selv, men ville ha et mindre kabinett som var ferdig lyddempet.

 

Kabinettet ser utrolig fint ut, det ser skikkelig solid ut. Men det at det er et aluminiumskabinett gjør sitt til at det kan virke litt spinkelt, spesiellt sideplatene. Sammenlignet med det han hadde før synes jeg iallefall det.

 

Støydempingen er veldig tynn, og det er endel flater som ikke er dekket av matter. Så om du vil virkelig få et stille kabinett, er det kanskje bedre å støydempe det selv. Som nevnt ovenfor her er ikke harddisk rammen støydempet heller.

 

Det som teller positivt er at det er 120mm vifter som står i kabinettet, de er veldig stillegående. I tillegg til dette er det lister i døra i fronten slik at støy fra cdrom og ellers fra kabinettet blir litt dempet av denne :thumbup:

 

Når det gjelder varme, så har ikke jeg testet dette..

 

Jeg vil uansett konkludere med at dette er det fineste kabinettet jeg har sett, det gir et skikkelig eksklusivt inntrykk på meg, i motsetning til mange av de jålete glitterboksene som florerer rundtomkring :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...