Gå til innhold

Start.no, "No permition to access" - problem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Er ganske(veldig) ny på å lage sider. Så jeg har tenkt å lage en liten side på start.no(home.no.net), jeg bruker DreamWeaver 8 til å lage siden..og smartftp for å laste opp filene.

Har nå lastet opp index.html i public_html mappen. Men når jeg prøver å gå inn på hjemmesiden så kommer det opp:

-----------------------------------------------------------------------------------

Forbidden

You don't have permission to access /scottybt/ on this server.

Apache/2.0.53 (Fedora) Server at home.no.net Port 80

-----------------------------------------------------------------------------------

Jeg har betalt for å få åpnet kontoen.

Slike ser det ut i smartftp:

Slik ser koden ut, er det noe galt med den?

Hva er det som skylder at jeg ikke kommer inn på siden?

Og hver gang jeg prøver å gå inn på siden så må jeg trykke på "gjenopprett hjemmeside" på start.no

Scotty :)

Endret av .Scotty.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva står det i .htaccess-filen?

Og prøv å høyreklikke på index.html -> Velg Properties/CHMOD -> Skriv 777 inn i Permissions-feltet.

Skrevet

Forbidden

You don't have permission to access /scottybt/ on this server.
Apache/2.0.53 (Fedora) Server at home.no.net Port 80

Den feilmeldingen ser ut til å ha noe å gjøre med hosten din, og ikke .htaccess eller chmod. Prøv å gjør det PT nevnte, hvis ikke noe skjer så tror jeg hadde vært lurt å kontakte hosten og spørre hva feilmeldingen gjelder.

Skrevet (endret)
og ikke .htaccess eller chmod

5394699[/snapback]

Jaha? Feilmeldingen kommer jo av at brukere ikke har de rette tillatelsene til index.html, og det kan settes i .htaccess-filer eller med CHMOD.

EDIT: Så ikke at det gjaldt /scottybt/, men prinsippet er jo fremdeles det samme. Sørg for at index.php, public_html og scottybt har de rette CHMOD-verdiene (permissions)

Endret av PT
Skrevet

Og prøv å høyreklikke på index.html -> Velg Properties/CHMOD -> Skriv 777 inn i Permissions-feltet. GJORT

Hva står det i .htaccess-filen?

(det er egentlig en lang linje, men da ville ikke alt kommet med i bildet)

Skrevet

Det er en annen ting også!

Når jeg går inn på start.no og "min konto"

Så går jeg til "epost og hjemmeside", så kommer dette opp:

Og etter at jeg har trykket på "gjenopprett hjemmeside" så blir det slikt:

Så når jeg går inn igjen / refresher siden så kommer det som er på bilde nr 1 opp igjen...

Skrevet

Sendte nettopp noe lignende det som står i denne tråden til start.no-support, så får håpe jeg får svar innen rimelig tid :)

Scotty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...