Gå til innhold

Overføre fra BetaMax til PC? (RF)


Anbefalte innlegg

Har timevis med familiefilm tatt opp på et gamalt betamax kamera fra tidlig 80 tall. Disse har ligget og støvet i noen årtier nå og det er på tide å få minnene over på annet medium før tapene går i oppløsning.

 

Problem: betaspilleren har kun RF utgang (vanlig tv-antenne-kabel) som kobles direkte i TV'n.

 

Hvordan i allverden får jeg RF signalet inn på en PC sånn at jeg kan ta opp og redigere? Holder det med et TV kort med RF inngang?

 

Er helt blank på videogreier til PC så la meg få det med teskje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har timevis med familiefilm tatt opp på et gamalt betamax kamera fra tidlig 80 tall.  Disse har ligget og støvet i noen årtier nå og det er på tide å få minnene over på annet medium før tapene går i oppløsning.

 

Problem:  betaspilleren har kun RF utgang (vanlig tv-antenne-kabel) som kobles direkte i TV'n.

 

Hvordan i allverden får jeg RF signalet inn på en PC sånn at jeg kan ta opp og redigere?  Holder det med et TV kort med RF inngang?

 

Er helt blank på videogreier til PC så la meg få det med teskje.

5394509[/snapback]

 

Har samme behovet. Kjøpte meg en DVD recorder. Denne har både digital (DV), analog og RF inngang. Gir bra kvalitet, me utfordringen min er at BETA spilleren min ikke er helt "frisk". Trenger å få låne eller leie en annen spiller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...