Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP installasjon over den forrige


Anbefalte innlegg

hei, lurte bare på om det er mulig å reparere en pc med å bare installere XP pro over den gamle som er der. reparer funksjonen i cd`en funker ikke. kommer bare til der jeg må skrive masse dos kommandoer. kan dette skade pc`en?

 

kanskje litt dårlig forklart, men håper på svar. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje eg skal fortelle alt da.

 

problemet er at jeg ikke kommer inn på maskina fordi jeg får en mld rett etter det første skjermbildet at jeg mangler WINDOW>system32>config>SYSTEM filen. derfor tenke jeg å gjør det lett å bare installere xp over den som allerede er der i stedet for å formatere, (har lekser på pc`en).

 

noen som har peiling på det der da, som har vært borti det samme?

 

 

PS: dos er ikke min sterkeste side, kan ikke en sjit!

Lenke til kommentar
How to Repair Install:

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm

5392722[/snapback]

 

 

hos meg er det trykk R=Slett partisjon

står ikke noe om reparere der :cry:

 

men hva med å bare trykke enter og installere xp over forrige oppsettet??

5392744[/snapback]

 

 

Er ikke helt sikker på hvor langt du har kommet med instalasjonen. men om du har siden oppe der det står R=slett partisjon så ska du IKKE klikke enter for å instalere windows, det vil fororsake at du får 2 windows, å da må velge under oppstart hvem av dem du vil starte.

 

Når du booter på win xp cdn, så skal du få spørsmål direkte om du vil reparere eller instalere.

 

Får du ikke det spørsmåle så kan win xp cd være for gammel. 2003 og tidligere win xp plater har ikke det alternativet.

 

The Trooper

Lenke til kommentar
How to Repair Install:

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm

5392722[/snapback]

 

 

hos meg er det trykk R=Slett partisjon

står ikke noe om reparere der :cry:

 

men hva med å bare trykke enter og installere xp over forrige oppsettet??

5392744[/snapback]

 

 

Er ikke helt sikker på hvor langt du har kommet med instalasjonen. men om du har siden oppe der det står R=slett partisjon så ska du IKKE klikke enter for å instalere windows, det vil fororsake at du får 2 windows, å da må velge under oppstart hvem av dem du vil starte.

 

Når du booter på win xp cdn, så skal du få spørsmål direkte om du vil reparere eller instalere.

 

Får du ikke det spørsmåle så kan win xp cd være for gammel. 2003 og tidligere win xp plater har ikke det alternativet.

 

The Trooper

5392845[/snapback]

 

 

har ikke begynt enda, men det er ikke SP2 på cd`en da.. så den er gammel. men der står trykk E for reparere. men den funker jo ikke. kommer til slutt til et dos vindu

Lenke til kommentar
How to Repair Install:

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm

5392722[/snapback]

 

 

hos meg er det trykk R=Slett partisjon

står ikke noe om reparere der :cry:

 

men hva med å bare trykke enter og installere xp over forrige oppsettet??

5392744[/snapback]

 

 

Er ikke helt sikker på hvor langt du har kommet med instalasjonen. men om du har siden oppe der det står R=slett partisjon så ska du IKKE klikke enter for å instalere windows, det vil fororsake at du får 2 windows, å da må velge under oppstart hvem av dem du vil starte.

 

Når du booter på win xp cdn, så skal du få spørsmål direkte om du vil reparere eller instalere.

 

Får du ikke det spørsmåle så kan win xp cd være for gammel. 2003 og tidligere win xp plater har ikke det alternativet.

 

The Trooper

5392845[/snapback]

 

 

har ikke begynt enda, men det er ikke SP2 på cd`en da.. så den er gammel. men der står trykk E for reparere. men den funker jo ikke. kommer til slutt til et dos vindu

5392862[/snapback]

 

 

ja det er korrekt. når du kommer til dos vinduet. Om det står velg vilken windows du skal logge inn på så klikker du tallet 1 og enter. spør den etter passord så klikk bare enter eller det passordet du har på admin kontoen.

 

Om ikke det over kommer så skriver du følgende

 

chkdsk /p /r

 

Da vil den jobbe en stund, når den er klar så ta ut cdn, skriv exit da vil datan starte om så ser du om det virka

 

lykke til

 

The Trooper

Lenke til kommentar
How to Repair Install:

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm

5392722[/snapback]

 

 

hos meg er det trykk R=Slett partisjon

står ikke noe om reparere der :cry:

 

men hva med å bare trykke enter og installere xp over forrige oppsettet??

5392744[/snapback]

 

 

Er ikke helt sikker på hvor langt du har kommet med instalasjonen. men om du har siden oppe der det står R=slett partisjon så ska du IKKE klikke enter for å instalere windows, det vil fororsake at du får 2 windows, å da må velge under oppstart hvem av dem du vil starte.

 

Når du booter på win xp cdn, så skal du få spørsmål direkte om du vil reparere eller instalere.

 

Får du ikke det spørsmåle så kan win xp cd være for gammel. 2003 og tidligere win xp plater har ikke det alternativet.

 

The Trooper

5392845[/snapback]

 

 

har ikke begynt enda, men det er ikke SP2 på cd`en da.. så den er gammel. men der står trykk E for reparere. men den funker jo ikke. kommer til slutt til et dos vindu

5392862[/snapback]

 

 

ja det er korrekt. når du kommer til dos vinduet. Om det står velg vilken windows du skal logge inn på så klikker du tallet 1 og enter. spør den etter passord så klikk bare enter eller det passordet du har på admin kontoen.

 

Om ikke det over kommer så skriver du følgende

 

chkdsk /p /r

 

Da vil den jobbe en stund, når den er klar så ta ut cdn, skriv exit da vil datan starte om så ser du om det virka

 

lykke til

 

The Trooper

5392876[/snapback]

 

 

takker, jeg får bare prøve da =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...