Gå til innhold

Førstegang-kjøp av Tv-kort


Plopix

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg skal for første gong kjøpe meg eit tv-kort til pc'n min, og eg har selfølgelig noken spørsmål til erfarne brukarar:

 

-Ka kort anbefalast?

(Hadde vert greitt om det gjekk an å ta opp programmer osv.)

 

-Kva tv kanaler tar korta inn?

 

--------------------------------------------------------------------------------

Mine hardware specs dersom det skulle vere til nytte:

Motherboard: A8N-SLI PREMIUM

CPU/Processor AMD Athlon 64 3500+ Boxed

Graphicscard: Asus VGA-Card GeForce 7800GTX 256MB PCI-E

RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum EditionCL 2-3-2-5

Harddrive: Samsung SATA 160 GB

Samsung SATA2 250GB

Soundcard Sound Blaster Audigy 4

PSU Coolermaster PSU RealPower 550W

LCD: NEC 19" LCD MultiSync 1970GX "Gaming"

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt lenge siden jeg kjøpte selv, så vil ikke anbefale noe kort, men heller svare på det andre spørsmålet ditt: Hvilke kanaler du får kommer an på hvilke signaler kortet får. Dvs. kobler du til vanlig bord-antenne får du det som antenna tar inn, kobler du til kabel, får du kanalene som går i kabelen osv.

Lenke til kommentar

Takk for forklaringa, må nok skaffe meg ei ny bordantenne sidan den andre knakk :)

 

Fargekvaliten er vel generellt den samme på korta, det er vel opptaksfunksjon og tilkoplingsmogligheiter som utgjer prisforkskjel?

 

Er eit kort til 400,- greitt nok dersom eg tenker å ta imot/ta opp nrk, tv2 signal?

Lenke til kommentar
Takk for forklaringa, må nok skaffe meg ei ny bordantenne sidan den andre knakk :)

 

Fargekvaliten er vel generellt den samme på korta, det er vel opptaksfunksjon og tilkoplingsmogligheiter som utgjer prisforkskjel?

 

Er eit kort til 400,- greitt nok dersom eg tenker å ta imot/ta opp nrk, tv2 signal?

5387647[/snapback]

 

Hei er ny i dette forumet men sjekk denne testen:

 

(Kortet er et ASUS My Cinema - P-7131 Dual)

 

http://www.driverheaven.net/reviews/asus%20mycinema/

 

Dette er et tv-kort som støtter både analoge og de kommende digitale bakkesendingene, samt at det har 2 tunere. Laveste pris er på www.shg.no (ca kr550,-)

 

Håper dette vil hjelpe litt

:D

Lenke til kommentar
(Kortet er et ASUS My Cinema - P-7131 Dual)

 

Dette er et tv-kort som støtter både analoge og de kommende digitale bakkesendingene, samt at det har 2 tunere. Laveste pris er på www.shg.no (ca kr550,-)

 

Støtter både analoge og digitale tv-sendinger og har doble tunere eller mener du en av hver ?

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...