Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har såvidt fått satt opp pcen, men det følger med en haug av programmer som installeres automatisk (som norton internet security) som det tar litt tid å bli kvitt. PCen virker ihvertfall ok, skjermen er grei selv om jeg foretrekker min 21" Eizo CRT mange hakk over den. Kan ikke si jeg er imponert over oppstartstid og shutdowntid, men dette kan nok henge sammen med alle programmene som installeres, og settes opp til å kjøres automatisk ved oppstart.

 

Her er min 3dmark-score på en svært så utweaket maskin, men resultatene er jo i samme område som tester på internet

 

3DMark05

3dmark05 score: 3503

cpu score: 4702

Lenke til kommentar
tror kanskje jeg bare går for en A6Ja.. har og en 1GB rambrikke så da får jeg hvertfall 1.5GB ram hvis ikke de bruker 2 256MB brikker da, da får jeg bare 1.25 men det holder sikkert bra.

Installert: 1*512 MB

 

forresten er vesken tilsvarende dicota perfektskin altså sånn slim veske kun for maskinen eller er det en litt større sak?

Veska passer bare akkurat til maskin pluss kabler/mus og sånt, ikke noen stor veske, og veldig "bærbar-pc-aktig". Men den gjør vel nytten :) Materialet er stoff, og den har håndtak og bærestropp.

Lenke til kommentar

Det jeg muligens tenkte på anngående denne maskinen er å kjøpe en slik Asus og skifte ut både cpu, ram og harddisk med raskere utstyr..

 

Asus A6Ja - 12495 Kr

Kingston ValueRAM DDR2-667 1024MB x 2 SO-DIMM - 2206 Kr

Intel - Core Duo T2600 (2.16GHz) - 5387 Kr

Seagate Momentus 7200.1 100 GB 2,5" - 1975 Kr

 

Tilsammen 22063 Kr uten frakt

 

Man selger den gamle cpu, ram og harddisk for kanskje 2000 Kr

 

Egentlig totalsum 20000 Kr

 

I følge Asus sine så skal det i allefall gå bra med både ram og cpu..

Men tror dere muligens at en 7200rpm disk vil bli for varm i denne maskinen eller går det bra..

 

I følge Asus så går det fint med 100GB harddisk men jeg vet ikke hvilken rpm på disken de mener på da..

 

Det hadde i såfall blitt Asus A6Ja optimized by LHU

Lenke til kommentar

Da har jeg også mottatt min A6Ja.

 

Førsteintrykket er bra. Støyer lite.

Tok sin tid ved 1. gangs oppstart, så har nettopp fått den opp å gå nå.

Kommer tilbake med mer info. Bare spør hvis dere lurer på noe...

 

Utsendemessig ikke det fineste jeg har sett, men tror nok specsene veier opp for det.

 

MEN.. Det er et stort men...

 

Jeg har en rød prikk på skjermen som irriterer meg noe j.... På størrelse med et punktum..

Kommer nok ikke til å legge merke til den etterhvert så godt som jeg gjør nå, men...

Ellers et par døde pixler, men det skal jeg leve med.

Skal prøve tips og triks for å få den vekk.

Hva mener dere om dette?

 

Mvh

Endret av alopheim
Lenke til kommentar
Da har jeg også mottatt min A6Ja.

 

Førsteintrykket er bra. Støyer lite.

Tok sin tid ved 1. gangs oppstart, så har nettopp fått den opp å gå nå.

Kommer tilbake med mer info. Bare spør hvis dere lurer på noe...

 

Utsendemessig ikke det fineste jeg har sett, men tror nok specsene veier opp for det.

 

MEN.. Det er et stort men...

 

Jeg har en rød prikk på skjermen som irriterer meg noe j.... På størrelse med et punktum..

Kommer nok ikke til å legge merke til den etterhvert så godt som jeg gjør nå, men...

Ellers et par døde pixler, men det skal jeg leve med.

Skal prøve tips og triks for å få den vekk.

Hva mener dere om dette?

 

Mvh

5572560[/snapback]

Hvor mye pixel feiler har du? Akkurat hvor befinner de seg? Det kan eventuelt returneres!

Lenke til kommentar

Da har jeg testet den en dag og må si meg meget førnøyd!!

Den er støysvak, kraftig og en meget god skjerm. Dette er det første møtet mitt med DualCore prosessor, og jeg er frelst!! I jobben driver jeg mye med multitasking og dette går som en drøm på denne, jeg er meget imponert.:D

Min gammle bærbar var en HP compaq NC 6000, 1,6 ghz. Den gjorde jobben gått men det gikk litt seint med de programmene jeg kjører. Selv om den nye cpu'en bare er på 1,66, er det en helt annen verden pga dobbel kjerne.

 

Det eneste minuset er det batteritiden som er ca 2 timer.

Lenke til kommentar
Da har jeg testet den en dag og må si meg meget førnøyd!!

Den er støysvak, kraftig og en meget god skjerm. Dette er det første møtet mitt med DualCore prosessor, og jeg er frelst!! I jobben driver jeg mye med multitasking og dette går som en drøm på denne, jeg er meget imponert.:D

Min gammle bærbar var en HP compaq NC 6000, 1,6 ghz. Den gjorde jobben gått men det gikk litt seint med de programmene jeg kjører. Selv om den nye  cpu'en bare er på 1,66, er det en helt annen verden pga dobbel kjerne.

 

Det eneste minuset er det batteritiden som er ca 2 timer.

5573701[/snapback]

Høres meget bra ut, bare 8 dager til jeg kan hente min A6Ja :D

Lenke til kommentar
Da har jeg også mottatt min A6Ja.

 

Førsteintrykket er bra. Støyer lite.

Tok sin tid ved 1. gangs oppstart, så har nettopp fått den opp å gå nå.

Kommer tilbake med mer info. Bare spør hvis dere lurer på noe...

 

Utsendemessig ikke det fineste jeg har sett, men tror nok specsene veier opp for det.

 

MEN.. Det er et stort men...

 

Jeg har en rød prikk på skjermen som irriterer meg noe j.... På størrelse med et punktum..

Kommer nok ikke til å legge merke til den etterhvert så godt som jeg gjør nå, men...

Ellers et par døde pixler, men det skal jeg leve med.

Skal prøve tips og triks for å få den vekk.

Hva mener dere om dette?

 

Mvh

5572560[/snapback]

Hvor mye pixel feiler har du? Akkurat hvor befinner de seg? Det kan eventuelt returneres!

5573680[/snapback]

 

 

Ja.. Lurte litt på det.

 

Har tatt et bildet fra mobilen her.. Ikke verdens beste kvalitet. Overført via BT til A6Ja'en...

 

Litt vanskelig å se den, men det girl vel muligens et lite bilde..

 

Ellers har den stått på siden kl 14 i dag.. Avvikler en del varme som kommer "opp" fra tastaturet. Skal sjekke temp etc senere.

 

Er bare den jeg har funnet.. Er noe rart i øverst til høyre også, men bare i IE og skrivebord.. Muligens noe drivergreier...?

post-90882-1139424242_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ja, det ser ut som en normalt "stuck subpixel", du kan prøve en massage rundt pixel feilet, men det garanterer ingenting. Du kan prøve å ringe butikken og spør om hva deres dead pixel policy er, men bare ett subpixel feil er ikke så dårlig, tror at du blir vant til det snart.

5573921[/snapback]

 

Massasje er forsøkt, men dessverre uten hell. Får prøve å masseere den en gang i blant! :)

Har sendt de en mail, så får se.

Men er som du sier, blir nok vant til det.

 

Skal som nevnt sjekke litt temp, prøve litt spill og komme med en tilbakemelding.

 

Synes ellers taster og mus er bra. Touchpaden var ikke helt top notch, men den brukes sjelden likevel. Skjermen er klar og fin! Core Duo fungerer eksemplarisk! Skal bli deilig å kjøre antivirus scan og jobbe samtidig. :D

Endret av alopheim
Lenke til kommentar

Har nå lastet ned SpeedFan for å raskt sjekke temperatur.. NHC fikk jeg ikke til å fungere. Heller ikke CHC. Hadde riktig .NET versjon under begge testene.

 

SpeedFan viser temmelig høyere temperaturer synes jeg:

 

HDD 57 grader

CPU 60 grader

 

Har ikke hatt belastning på maskinen de siste 10-15 min.

 

Comments?

 

TomSecret/kengdal: Har dere målt temp? Er en del varmluft som stiger opp av tastene på høyre side. Merker dere noe til det?

Endret av alopheim
Lenke til kommentar
Ja, det ser ut som en normalt "stuck subpixel", du kan prøve en massage rundt pixel feilet, men det garanterer ingenting. Du kan prøve å ringe butikken og spør om hva deres dead pixel policy er, men bare ett subpixel feil er ikke så dårlig, tror at du blir vant til det snart.

5573921[/snapback]

 

 

Skal man bare gni forsiktig rundt pixelen og ikke direkte på den? Eller skal man også gni på selve punktet?

 

 

Men dead pixel policy har vel ikke noe å si når man har 14 dagers returrett uansett?

Endret av rsidny
Lenke til kommentar
Ja, det ser ut som en normalt "stuck subpixel", du kan prøve en massage rundt pixel feilet, men det garanterer ingenting. Du kan prøve å ringe butikken og spør om hva deres dead pixel policy er, men bare ett subpixel feil er ikke så dårlig, tror at du blir vant til det snart.

5573921[/snapback]

 

 

Skal man bare gni forsiktig rundt pixelen og ikke direkte på den? Eller skal man også gni på selve punktet?

 

 

Men dead pixel policy har vel ikke noe å si når man har 14 dagers returrett uansett?

5575884[/snapback]

Ja, 14 dagers returrett gjelder uansett av dead pixel policyen :)

 

Er ikke sikkert om teknikken, noen sier at man går rundt om pixelen, andre sier at det er galt, bare prøv det selv, men du må være VELDIG forsiktig!

Lenke til kommentar

Hentet min i dag morges, er storfornøyd... den erstatter en Toshiba Satellite på 300mhz ;)

 

Som nevt, oppstartstiden er lang. Satte inn batteriet klokka 9, og klokka 11:05 installerte jeg winamp. Den har stått på siden, mest under litt load, og varmen er ikke værre enn at det er behagilig.

 

Litt trøbbel med oppsett av w-lan men det er jeg nesten sikker på at var pga andre ting en den.

 

Er stabil og fin, ting skjer når jeg vil at de skal. Kjører WoW med nesten alt på High uten lag. Skal vel nevnes at jeg satte inn en 1GB minnebrikke i tilleg, da.

 

Er egentlig ikke så fryktelig mye å si, det virker ganske stødig byggd, ikke noen utprega plastikk-leke-følelse. Ble åverasket over billedkvaliteten, liker den glossy greia ^^ Baggen som fulgte med var helt grei til sitt bruk. Webcameraet var overaskende godt, helt på høyde med det jeg vandlighvis bruker.

 

Hvis jeg skal klage på noe, må det være at klistremerkene ikke sitter i perfekt vinkel, det er det eneste som har vært i nærheten av å plage meg... ;)

 

I det hele tatt, en helt grei maskin som er verdt prisen. Etterhvert blir det kanskje en ny hard-disk, men ville heller brukt det på en extern 500gb enn 20gb og dobbel hastighet, det virker rask nok for mitt bruk :)

Endret av DODweb.org
Lenke til kommentar

høres lovende ut. får min fredag \ lørdag.. siden jeg allerede har en ekstern disk på 250GB tror jeg jeg tar og kjøper ny disk til den om noen mndr når man får en 160GB til grei pris :D og så har jeg en 1GB ram brikke, så da har jeg 1.5GB ram, bytter nok ut den ene til en 1GB etterhvert så har jeg 2GB, og om et år elns så kanskje jeg bytter til en raskere cpu når de har falt i pris... ( T2600 ( 2.16Ghz) :devil: ) eneste dumme er at den ikke har mulighet til å bytte ut skjermkort..

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Hentet min i dag morges, er storfornøyd... den erstatter en Toshiba Satellite på 300mhz ;)

 

Som nevt, oppstartstiden er lang. Satte inn batteriet klokka 9, og klokka 11:05 installerte jeg winamp. Den har stått på siden, mest under litt load, og varmen er ikke værre enn at det er behagilig.

 

Litt trøbbel med oppsett av w-lan men det er jeg nesten sikker på at var pga andre ting en den.

 

Er stabil og fin, ting skjer når jeg vil at de skal. Kjører WoW med nesten alt på High uten lag. Skal vel nevnes at jeg satte inn en 1GB minnebrikke i tilleg, da.

 

Er egentlig ikke så fryktelig mye å si, det virker ganske stødig byggd, ikke noen utprega plastikk-leke-følelse. Ble åverasket over billedkvaliteten, liker den glossy greia ^^  Baggen som fulgte med var helt grei til sitt bruk.  Webcameraet var overaskende godt, helt på høyde med det jeg vandlighvis bruker. 

 

Hvis jeg skal klage på noe, må det være at klistremerkene ikke sitter i perfekt vinkel, det er det eneste som har vært i nærheten av å plage meg... ;)

 

I det hele tatt, en helt grei maskin som er verdt prisen. Etterhvert blir det kanskje en ny hard-disk, men ville heller brukt det på en extern 500gb enn 20gb og dobbel hastighet, det virker rask nok for mitt bruk :)

5575897[/snapback]

 

 

Vi deler stort sett de sammen inntrykkene.

 

Har du sjekket temp?

HDD tempen min ligger mellom 53-57, noe som vel er litt i det drøyeste laget.. ?

 

WLAN fungerte smertefritt hos meg.

Endret av alopheim
Lenke til kommentar
Hentet min i dag morges, er storfornøyd... (...)

5575897[/snapback]

 

 

Vi deler stort sett de sammen inntrykkene.

 

Har du sjekket temp?

HDD tempen min ligger mellom 53-57, noe som vel er litt i det drøyeste laget.. ?

 

WLAN fungerte smertefritt hos meg.

5576703[/snapback]

 

Har ikke sjekka temperaturen, er det noen enkle menyer man finner lett eller må jeg laste ned noe? Men blir god og varm, ja.

 

W-Lan funka fett det etter at jeg tok med meg en SMC w-lan router fra jobben, var bare en annen maskin som krangla :)

 

Ang batteritid, kjørte en WMV-HD film på pc'n i sofaen, brukte High Performance mode og det ga sekundene over 2 timer brukstid. Regner med at det kanskje blir litt mer uten wlan, bluetooth og alt sånt, og med en mer effektiv mode, men uder de forhåldene var jeg fornøyd :) Er jo skjeldent jeg er uten strøm så lenge uansett.

 

Men en ting jeg gjerne skulle gjort noe med, hvis det er mulig. Hvordan kan jeg få e-mail-knappen til å åpne hotmailen? og får e-mail-lyset til å gå på samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...