Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja emne sier det meste. Hvordan kan jeg kommunisere med andre programmer? For eksempel åpne notepad og skrive noe i det. Direkte fra applikasjonen min. Samme med MSN messenger. Kan jeg kommunisere med msn ved å skrive fra min applikasjon som sender til et msn vindu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja emne sier det meste. Hvordan kan jeg kommunisere med andre programmer? For eksempel åpne notepad og skrive noe i det. Direkte fra applikasjonen min. Samme med MSN messenger. Kan jeg kommunisere med msn ved å skrive fra min applikasjon som sender til et msn vindu.

5382233[/snapback]

 

Kanskje klassen SendKeys kan hjelpe deg? Det finnes også andre måter å gjøre dette på.

Messenger har et eget API.

Lenke til kommentar
Ja emne sier det meste. Hvordan kan jeg kommunisere med andre programmer? For eksempel åpne notepad og skrive noe i det. Direkte fra applikasjonen min. Samme med MSN messenger. Kan jeg kommunisere med msn ved å skrive fra min applikasjon som sender til et msn vindu.

5382233[/snapback]

 

Vet ikke så mye om msn sin api, men på generelt grunnlag så er det et bra eksempel på hvordan du kan sende til andre applikasjoner her: SendKeys

 

Merk at det er kun det aktive vinduet som kan motta tastetrykk.

 

For å "motta" ting fra andre applikasjoner så er vel eneste muligheten windowshooks som er ganske bra forklart her: CuttingEdge/WindowsHooks

 

 

 

Ellers så skulle jeg gjerne også likt å vite mer om msn's api, og hvor en finner dokumentasjonen til denne.

Lenke til kommentar
er send keys f.eks når jeg velger den til å ta alt+tab så kommer neste vindu opp på skjermen? Eller er det noe annet?

5393180[/snapback]

 

Nei, sendkeys er ein metode for å simmulere tastatur tastetrykk.

 

f.eks sendkeys.sendWait("abc"); sender tastetrykkene a,b og c til det aktive vinduet.

Som sagt er det veldig bra forklart på den linken jeg gav deg. Så det er bare til å sette i gang å lese. I det nederste eksempelet viser de og hvordan en finner og setter det aktive vinduet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ja emne sier det meste. Hvordan kan jeg kommunisere med andre programmer? For eksempel åpne notepad og skrive noe i det. Direkte fra applikasjonen min. Samme med MSN messenger. Kan jeg kommunisere med msn ved å skrive fra min applikasjon som sender til et msn vindu.

5382233[/snapback]

 

 

Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener men du ta ett søk på .NET Remoting visst du vil lage kommunikasjon mellom to programmer som du lager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...