oddflo Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Holder på med å koble til en printer til nettverket via en Axis 540+ printer server. Får ikke nettverket til å finne printerserveren. Kan det være noe i routeren som sperrer for dette, brannmur el.l? Kan det være noe med IP-adressen til printerserveren som ikke passer med routeroppsettet? Takknemling for svar.
JarleW Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Normalt så får vel printer-servere IP fra DHCP. Sjekk innstillingene for DHCP..
oddflo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Skrevet 3. januar 2006 Dette gjelder vel kun hvis serveren er konfigurert til å motta aut. ip-adresse. Det er en brukt printer server jeg har fått tak i, og ifølge testutskrift har den ip-adresse 10.232.34.32, defoult router 10.232.34.1 og net mask 255.255.255.0. Selv om jeg søker etter denne ip-adressen, finner ikke nettverket den. Må jeg evt. åpne noen porter i routeren, eller tilordne ip-adressen på en eller annen måte??
JarleW Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 For å finne den må du ihvertfall ha pc med IP i samme range. Har du satt statisk Ip til f.eks 10.232.34.2 på pc'n ?
agvg Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Du kan vel resette den eller finne et konfig-program hos produsenten? Du vil ikke få kontakt med det uten og endre IP-oppsettet til Linksysen din.
JarleW Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 (endret) reset = Ta ut strømkontakt - Hold Test-knappen inne. Koble til strømkontakten, mens du fortsatt holder knappen inne i ca 20sek. til... Endret 3. januar 2006 av JarleW
oddflo Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Skrevet 4. januar 2006 Takk for alle forslag. Fant ikke printerserveren uansett. Koplet til nettverket via en gammel hub i steden. Da fant jeg printerserveren, og kunne endre ip-adressen. Koblet så tilbake routeren, og woila, alt funker utmerket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå