Jump to content
Sign in to follow this  
morsomt

HP dv1421, et godt eller dårlig kjøp?

Recommended Posts

Min gamle lap-top valgte og takke for seg etter kun et år så nå har eg fått muligheten til å heve kjøpet, kjempe flott synes jeg ettersom jeg nå har mulighet til å kjøpe en nyere og bedre lap-top. Siba har en HP dv1421 på tilbud og når man reklamerer med 100GB blir selvsagt jeg helt i hundre. Pc'en skal brukes i skolesammenheng, surfe og se film. Kanskje spille sims2 en gang i blant men noe spill-glad er jeg ikke så ser ikke på det som en viktig ting. Kan noen være så snille og fortelle meg om dette er et drittkjøp eller et ganske ok kjøp? hp dv1421

På forhånd takk:D

skulle den hatt mer Ghz, eller er celeron-m en generelt dårlig prosessor?

og er integrert skjermkort negativt?

veldig fersk her.. .

og en liten ting til.. vil den klare ett opphold på lan med counter strike eller lignende spill?

Edited by Jonkybonky

Celeron-M er grei nok. Det er rett og slett en Pentium-M strippet for speedstep. Hvilket betyr at batteritiden blir dårligere og at viftene vil gå oftere. Integrert skjermkort egner seg ikke til spilling.

Edited by Eulogy

Hei

PC'n er grei nok den, men til prisen som jeg klarer å finne på Siba (8995,-?), synes jeg rett og slett det er et dårlig kjøp. Hardisken er stor, men TREG (4200rpm), grafikkløsningen noe av det svakeste du finner og det er vel tross alt prosessoren også når en tenker på hvilken prisklasse den opererer i. Hadde den kostet 7000,- ville jeg likevel påstått at det fantes bedre alternativer feks Dell Inspiron 630m dersom du er ute etter en relativt portabel pc. Dersom størrlesen ikke er viktig er det enda flere bedre alternativer. Så dersom det ikke er noe annet enn stor harddisk som lokker så ville jeg sett etter noe annet.

Olav