Gå til innhold

DWPG Editorial: Keiko Must Die?


Anbefalte innlegg

Uten videre tilknytning til data eller overklokking tar Sverre Sjøthun, CEO på en av mine favorittsider,DWPG.com, fatt i "Keiko-situasjonen" i en en-siders leder:

 

Norway, whaling and hunger catastrophies in Africa. The subject is bound to cause trouble. Celebrities in USA and other western countries has collected and spent well above 15 million USD and 4 years to prepare Keiko to yet again be free, the whale from the "Free Willy" movie. The problem is that Keiko came to Norway, the homeland of blood-thirsty whalers.

 

"How is it possible for fellow humans to spend 15 million dollars on what in reality only is a 10 meter piece of meat, while 13 million people in Africa is starving to death as we speak? It disgusts me and surprises me how shallow the West has become. Because this mammal has been in a Disney-movie, it should be freed and saved at all cost? Is it because Keiko is so much cuter than 13 million skinny Africans? Or is it simply because we are too afraid or too scared to face the reality and chose to look the other way, focusing on something more pleasant?"

 

Les hele artikkelen på DWPG.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo opptil de som gir pengene hva de vil gi de til. Om de føler for å støtte Keiko framfor fattige, sultende mennesker i Afrika, så er det deres valg. Om man ikke liker hvordan kjendiser bruker pengene sine, er det jo bare å la være å se filmene deres (eller annet som gir dem mer penger i lomma).

 

Forøvrig, hadde jeg hatt f.eks. 50 $mill. ville jeg brukt dem på det jeg selv ville, og jeg utelukker ikke at en del hadde gått til veldedighet. Men om man velger å gi til Keiko, dyrebeskyttelsen eller sultkatastrofer er vel ens egen sak, og ikke noe andre trenger å dømme en for. Det er jo ikke sikkert alle deler Sverre Sjøthuns syn på saken, om at Keiko "bare" er 10 meter med kjøtt. Måles rett til å leve i kroppsstørrelse/vekt/kjøttmengde? Spør bare jeg.

Lenke til kommentar

lag burgere av ham, sier bare jeg.

 

som dennis leary sier så fint:

 

There's the problem. We only want to save the cute animals, don't we? Yeah. Why don't we just have animal auditions. Line 'em up one by one and interview them individually.

 

"What are you?"

"I'm an otter."

"And what do you do?"

"I swim around on my back and do cute little human things with my hands."

"You're free to go."

 

"And what are you?"

"I'm a cow."

"Get in the fucking truck, ok pal!"

"But I'm an animal."

"You're a baseball glove! Get on that truck!"

"I'm an animal, I have rights!"

"Yeah, here's yer fucking cousin, get on the fucking truck, pal!"

Lenke til kommentar

Jeg synes vi bare skal gi bange f i "Keiko". Dyret er jo en spekkhogger for svarte svingende! Mennesket har jo jaktet på disse dyrene i alle de år. Men så kom jo Amerikanerne, og langet ut 80MILLIONER!! Bare for og få dyret ut til Island! Vi driver jo faktisk slaktegrisproduksjon, og sendte nettop 60slaktegris til slakt. Følte jeg synd på dem? Nei! Kunne de ikke bare sluppet løs fisken nede i USA, og bare latt den seile sin egen sjø. Hadde den dødd så hadde det jo brydd meg på det minimale. **** jeg blir sur av slikt! Argh!! Spesielt slike naturaktivister! Liker dem ikke i det hele tatt.

(Ikke ondt ment GreenPeace!)

Lenke til kommentar

Ja, plz fjern Keiko på en eller annen måte... Skulle hjem til Halsa i helga, og på vei hjem på fredag måtte jeg stå over 2 ferger på grunn av tonnevis med dritunger som skulle vei og se på spekkhoggeren... Søndag skulle jeg til Molde igjen og måtte igjen stå over 2 ferger..... Syko irriterende å måtte stå og vente i en time pga av massevis av folk som skal stå og se på en spekkhogger..... ARGHH!!!

Lenke til kommentar
Quote:


Dan Hansen skrev (2002-09-09 10:30):

Se for dere følgende scenario:


CNN, BBC og flere store nyhetskanaler kommer til Norge for å filme Keikoo i en vakker vestlandfjord. Hva får de se? Jo - en hel bygd i sin fineste feststas - og en kjempegrill - hva serveres? Jo - hvalbiff!!


Kanskje vi hadde blitt neste mål etter Irak? :razz:


God reklame for norge er det at keiko er i norge, Men eg må innrømme at eg er drita lei at keiko ditt og datt i nyhetene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...