Gå til innhold

Bedste allround linse til Canon 20D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ved at læse diverse forums, reviews og via rådføring med en fotograf har jeg besluttet mig for at mit første objektiv til mit nye Canon 20D bliver Canon EF 17-40L f/4. Objektivet er netop bestilt i dag.

5380079[/snapback]

Grattis. Det var nok det mest "høyverdige" valget, og jeg hadde kjøpt det samme selv, men prisen er litt stiv for meg :roll: desverre.

Lenke til kommentar

Gratulerer med flott valg :)

 

Hadde jeg tatt mer bilder med vidvinkel en det jeg gjør hadde jeg defitivt valgt det objektivet der.

 

ang Fred miranda rewievs så tar jeg alle der med en klype salt. Det er endel som nevnt tidligere som gjør den feilen at dem sammenliker objektiver som ikke er laget etter samme standardene. (Det samme kan sies om endel av produkt testene som akam har gjort. Men det er en annen historie).

 

Det å leie utstyr er helt vanlig, sps i USA og Storbritania. Jeg var på flyshow i USA i november 05, og mange av de med samme interesse som meg jeg prata med der hadde leid de heftigste kameraene objektivene en kan tenke seg. Jeg så toppmodeller til både Canon og Nikon.

Lenke til kommentar

Gratulerer med et kjempevalg!

 

Klikket meg inn på denne topicen for å anbefale 17-40, et objektiv jeg har hatt siden våren 2005 på mitt 20D og det fungerer perfekt. Flotte farger, god fokus, skarpt. Dessuten er det lite og lett å ta med seg rundt om, hvorsomhelst nårsomhelst. Har selv vært på turer på fjellet med kamera noen dager i slengen og da har dette objektivet virkelig gitt gode bilder.

 

Er til de grader amatør, men har vært borti litt av vært av de billigere objektivene før jeg endelig tok meg råd til et L-objektiv.

Ingen vei tilbake nå ;)

 

royend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...