Jump to content
Sign in to follow this  
martinxx

Oppgradering av P4 pc.

Recommended Posts

Hei

Har nå tenkt til å oppgradere min P4 3.0 Ghz maskin.

Det som skal byttes ut er Hk, Cpu, Skjermkort og harddisk.

Jeg har 3x512 3200 brikker som jeg har tenkt å bruke i det nye opsettet mitt,

Jeg har også et TM Soprano med Tagan x-eye 420W PSU, har også en Zalman 9500-LED som passer på b.l.a 478 og 939. Jeg har tenkt på et 939 oppsett og håper dere kan hjelpe meg med det, budjettet er ca.5000.

Det jeg trenger er HK,Cpu,Skjermkort og harddisk.

Det eneste jeg har sett på er HK og der tror jeg Asus A8N-SLI/Deluxe er aktuelt.

Jeg vet ikke helt, men håper dere kan hjelpe meg med å få mest valutta for pengene! :thumbup:

Kommer jo litt an på hva du skal bruke den til, men selv hadde jeg nok heller gått ned litt på skjermkort og heller kjøpt en dual core CPU.

CPU (athlon X2):

https://prisguiden.no/produkt/34948

og skjermkort (x800 GTO):

https://prisguiden.no/produkt/39234

Dette skal være ett meget bra kjøp til denne prisen og det skal være meget enkelt å klokke/modde disse kortene, men du må sikkert undersøke versjon etc.

Du kan sef sette opp noe liknende med Intel, men selv venter jeg i spenning på Conroe :)

Edited by kindings

Sorry, klarte å slette den...

Her er linken.. Siden data'n primært skal brukes til spilling ville jeg gått for 7800GT.

Hvis du absolutt ikke kan bruke mer penger kan du jo kjøpe et X800GTO eller et X850XT istedenfor.

Edited by CopkillaSX1

bytt ut maxtor disken med en Hitachi disk, raskeste s-ata disken på markedet, kun slått av Raptoren i noen tilfeller. Ville og byttet ut GTO kortet ditt med et Connect3d kort, hvis du har tenkt å softmodde det til et X850XT PE kort

Ser bra ut det =) skal du derimot ha enda mer kraft, kjøper du et ASROCK hk til 600kr, så tar du resten av pengene å investere i et 7800GT kort til 2500 hos shg.no