Jump to content
Sign in to follow this  
Goliath

Xbox360: Halo 2 LIVE bugg?

Recommended Posts

Jeg og kompisen min kjører Halo 2 på Xbox360 og hver gang vi prøver å samle oss i en party, står det at Halo 2 opplever nettverksproblemer..dette kommer opp hver gang, og har prøvd i flere dager. Vanlig LIVE spilling går.

 

Er det Xbox360 som jammer party-muligheten i Halo 2?

Share this post


Link to post

Problemet er at xbox live sender trafikken via noen porter som mest sannsynlig er lukket hos dere begge. Høres ut som dere begge sitter bak routere. Dersom en av dere forwarder trafikken over disse portene til xboxens interne IP, vil dere kunne joine hverandre. Sjekk xbox.com for mer info om hvilke porter osv.

Share this post


Link to post

Bruker Xbox360 andre porter enn Xbox? Hvorfor skulle den bruke andre porter når man oppretter en party enn å spille vanlig, noe som funker utmerket?

Share this post


Link to post
Bruker Xbox360 andre porter enn Xbox? Hvorfor skulle den bruke andre porter når man oppretter en party enn å spille vanlig, noe som funker utmerket?

5371285[/snapback]

 

Ålreit, vi tar det helt fra starten. For at to spillere skal kunne spille sammen, må det nødvendigvis gå IP-trafikk mellom maskinene (i form av TCP og UDP). Begge disse protokollene er portbassert, så porter må være åpen for å åpne en tilkobling. Hvis én eller begge av dere hadde hatt de aktuelle portene åpne, ville det fungert.

 

Derimot, hvis ingen av dere har portene åpne, går det ikke. En spiller uten åpne porter kan BARE spille sammen med spillere MED åpne porter. Det er derfor vanlig live-spilling fungerer; du spiller rett og slett mot de med åpne porter (du har dåg et mer begrenset antall spillere du kan spille med).

 

Så hvordan åpne porter? Vel, å 'åpne porter' er igrunnen litt feil, da det egentlig er snakk om å legge inn en NAT-entry i gatewayen (oversette fra WAN-IP til LAN-IP).

Det aller enkleste er om routeren/gatewayen støtter UPnP (som er en protokoll for automatisk oppsett av NAT; klienten som trenger en port, gir rett og slett beskjed til gateway om dette, og hvis porten er ledig, legges en NAT-entry til i tabellen.

Både Xbox og Xbox360 støtter UPnP, så hvis gatewayen din gjør det, kan du slå på denne.

 

Hvis ikke, må du sette opp NAT på egenhånd, enten ved å telnet'e routeren eller ved å benytte det grafiske grensesnittet via en nettleser (kommer an på hvilken router det er).

 

Håper dette hjalp litt, lykke til.

Share this post


Link to post
UPnP er på, å lage en party funker utmerket med vanlige Xboxen men ikke med Xbox360. Kan man utelukke en Halo2 med Xbox360 bugg her?

5376642[/snapback]

 

Kanskje ikke, men jeg har hatt party med flere 360 så tviler litt på en bug som årsak i ditt tilfelle.

 

Holder en knapp på nettverksissues...

Kanskje porten er opptatt til den vanlige Xboxen og dermed kan ikke router opprette en NAT til 360'n? Du kan jo prøve å nullstille NAT-tabellen.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...