Gå til innhold

Merkelig OC problem på AMD 64 3500+


Anbefalte innlegg

her er min hw: RAM HK

CPUen er en Vannavkjølt AMD athlon 64 3500+

 

 

Skal prøve å forklare så detaljert som mulig... Når jeg stiller opp FSPen over 209 i BIOS klikker PCen når jeg saver settingene og restarter. Har prøvd nesten alt mulig... Jeg har prøvd: Å stille ned HT frequencyen til 4 eller mindre. (av 5) Å Stille ned mhz på RAM brikkene og deretter stilt opp FSB. Å Stille opp og ned Volten på både CPU og RAM. Lese i manualen og prøvd å gjøre alt som kan hjelpe der. Skru av å påmaskin på på knappen. Da går det, men klikk når jeg restarter neste gang.

Skru av Spread Spectrum. Skru av Dynamisk OC.

 

PCen tåler rett og slett ikke høyere FSB en 209. Har sikkert glemt noen forsøk jeg har gjort men poenge mitt er at jeg trenger HJELP :ermm: Takk for alle svar :thumbup: God Jul og Godt Nytt År :yes:

 

 

Fant ut at når jeg restarter etter å ha lagret i bios finner ikke PCen mine to S-ata hardisker! Dette er et veldig merkelig problem... :(

Endret av olaberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem som ligner litt på ditt. Når jeg kjører med FSBen 217 så klarer jeg ikke å flytte store filer (350 mb-->) fra en partisjon til en annen. Da henger pcen seg, men vis jeg stiller FSBen til rundt 209 så går det helt fint. Det kan nesten virke som om harddisken klokker seg opp den og, og at den ikke klarer å følge med :hmm:

Når jeg ser på fitness i S.M.A.R.T så ser jeg at den har sunket til 43% på Seagaten min, mens på Samsungen min som er SATA2 så er den på 100%. Seagaten min er bare 2 mnd gammel mens Samsungen er snart et år.

 

Av og til når jeg slår på pcen så henger den seg der (nesten som du beskrev i siste setning). Det er akkurat som den leter etter harddiskene, men dette skjer som oftes etter jeg har vært å fiklet med noe inni BIOS (trenger ikke vær FSB) eller så skjer det viss strømmen har vær borte. Et veldig merkelig problem som jeg ikke fatter noenting av :(

Lenke til kommentar

etter mine erfaringer så er det fordi PCI-bussen får en hastighet over 33.3mhz.

Harddisker og annet utstyr som er tilkoblet PCI-bus kan få merkelige feil fordi hastigheten blir for høy for elktronikken her som er beregnet på 33.3mhz.

 

Kan også være IDE-kontrolleren som også er koblet til PCI-bussen om den ikke er integrert i chipset.

 

Tror dere bør ta hintet til disken og sette ned farten her.. Er du riktig uheldig kan du ødelegge filsystemet.. Har opplevd dette selv.. PCen fant aldri windows igjen engang.. (mistet ingen data, måtte bare fikse boot-sektor)

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen plass i BIOS til å låse PCI-hastigheten, men har låst AGP til 66 mhz, men når jeg sjekker i ClockGen så står PCI-hastigheten på 33,3mhz så det virker som den er låst.

 

Jeg har 4 SATA porter på hovedkortet, 2 intregrete og 2 andre som heter noe med silicon .... Jeg bruker port 3 og 4 (silicon ...) fordi skjermkortet er i veien for port 1 og 2.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...