Gå til innhold

Strømindikator når jeg skrur på PC'en...


asa16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av og til når jeg skrur på pcen får jeg melding fra nVidia om at skjermkortet ikke får nok strøm... Har sjekket enhetsbehandling og der står det at enheten fungerer som den skal!! Need help!! :(

 

Mvh AsA

5368325[/snapback]

 

 

Hvis det bare er av og til, så kan det jo hende at det har sammenheng med strømkabelen til kortet ditt, hvis den trenger ekstra...

Lenke til kommentar

Har ett "Leadtek" 6600GT AGP selv.

 

Det som har skjedd meg noen ganger er følgende: Dersom romtemperaturen er noe under 20 grader når jeg starter PCen, ca 12/15 grader. Får jeg samme mld. Nemlig at kortet får for lite strøm.

Men det er ikke riktig. Veldig lav temp. på GPUen etter oppstart utløser denne mld hos meg.

 

Jag lar PCen stå på en stund (5/10min), restarter, og alt funker ok.

 

Kan det være det som er problemet ditt?

Endret av viper44
Lenke til kommentar

Fikk samme problem med et 6600 Gt- kort(AGP). Har fått vite via webshoppens service avd. at strømproblemet skyldes en driverkonflikt og at det blir fikset ved neste driveroppdatering.

 

Sendte grafikkortet tilbake i dag, og får et x800xl-kort tilsendt i løpet av uka.

 

Jeg prøvde ulike driverversjoner for grafikkortet, men det gjorde ikke forskjell. Tviler da sterkt på at problemet fikses ved neste oppdatering... :ermm:

Lenke til kommentar
Har ett "Leadtek" 6600GT AGP selv.

 

Det som har skjedd meg noen ganger er følgende: Dersom romtemperaturen er noe under 20 grader når jeg starter PCen, ca 12/15 grader. Får jeg samme mld. Nemlig at kortet får for lite strøm.

Men det er ikke riktig. Veldig lav temp. på GPUen etter oppstart utløser denne mld hos meg.

 

Jag lar PCen stå på en stund (5/10min), restarter, og alt funker ok. 

 

Kan det være det som er problemet ditt?

5422781[/snapback]

 

 

Det høres da veldig rart ut om skjermkortet ditt er avhengig av varme for å fungere :S spør du meg da :p

Lenke til kommentar
Har ett "Leadtek" 6600GT AGP selv.

 

Det som har skjedd meg noen ganger er følgende: Dersom romtemperaturen er noe under 20 grader når jeg starter PCen, ca 12/15 grader. Får jeg samme mld. Nemlig at kortet får for lite strøm.

Men det er ikke riktig. Veldig lav temp. på GPUen etter oppstart utløser denne mld hos meg.

 

Jag lar PCen stå på en stund (5/10min), restarter, og alt funker ok. 

 

Kan det være det som er problemet ditt?

5422781[/snapback]

Takk for innleget. Jeg tror at det kan være problemet... For det funker fett når ovnen har stått på...Hehe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...