Jump to content
Sign in to follow this  
ehs5

AMD64 4000+ og 7800GTX-maskin-oppsett. Feedback?

Recommended Posts

Hei. Jeg lagde i høst et pc-oppsett som jeg hadde tenkt til å kjøpe, men så la jeg planene på is av diverse grunner. Nå har jeg tenkt til å kjøpe, og jeg fant igjen oppsettet. Jeg har sett igjennom det, og oppgradert det noe, er det noe annet dere vil anbefale meg å endre? Maksgrensen er rundt 14 000,-

Jeg er litt usikker på hovedkortet, ser det er noen som har hatt problemer med BIOSen. Alternativer? Jeg har egentlig lite bruk for en DVD-brenner, men det kan sikkert være greit å ha det i fremtiden. Derfor har jeg ikke valgt en veldig dyr en. Jeg har heller ingen store planer om å overklokke.

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...0A-1EA5DAF2C71E

For de som ikke er komplett-brukere:

AMD64 4000+

Asus A89-SLI Premium

Chieftec BX-03 Medium Tower

PAPST-vifte 120x120mm

Samsung SpinPoint 200GB

Sony DVD-brenner

Twinmos 2x1024MB

XFX GeForce 7800GTX

Zalman-vifte 92x92mm

Edited by ehs5

Hm, OK. Jeg er usikker på hvordan handlelistene til Komplett fungerer, men jeg har huket av at jeg kan dele den med andre. Skal prøve å fikse det.

Kan du legge inn link til alle delene for folk som ikke er bruker på komplett.no? :)

5368320[/snapback]

Ah. Tenkte ikke på at man må være bruker. Will do.

Yay. Det var da godt. Men burde jeg gå for et annet hovedkort?/Har noen et forslag til et annet hovedkort? Tenkte på de anbefalingene på produktsiden til Komplett.no, hvor alle nevnte BIOS-problemer.

Er det verdt 1000 kr. forskjell fra 3700+ til 4000+ ?

og er steget fra 7800GT til 7800GTX verdt det ?   :hmm:

5368463[/snapback]

Hmm. Fra 3700-4000, jeg vet ikke. Men det er ikke noe som vil plage meg, langt ifra. Det er greit. Jeg har hørt fra andres erfaringer at spranget fra 7800GT til GTX er verdt det, men her er det snakk som generelt uvitende fjols. Men det ville uansett heller ikke plage meg. Edited by ehs5

btw: har du skrevet hva du skal bruke pcen til?

5368501[/snapback]

Eh, nei. Den skal brukes til spilling og surfing.

Jeg kjøper likevel 4000+, jeg. Prisen plager meg som sagt ikke, og det er mye tøffere å si 4000 enn 3700. :p

Edited by ehs5

Ville kanskje byttet ut 4000+ med 3700+ og bytte til bedre hovedkort, som du ser på Produktanmeldelser så er det ikke så veldig å skryte av...

dette?  Hovedkort

5368561[/snapback]

Ja, det så bra ut. Synd de ikke har det inne nå. Er det et annet hovedkort som kan være like bra? Det er ikke akkurat noen veldig hast, men skulle nesten hatt maskinen så fort som mulig. Men om jeg må ofre et par uker, gjør jeg for all det.

Da har jeg ikke mye mer å pirke i... :p Kansje hdd...men viss 200 gb holder for deg, er det det som teller :)

5368579[/snapback]

200GB holder for meg. Når jeg tenker meg om, så har jeg dessuten 40GB ekstra liggende her et sted.