Jump to content
Sign in to follow this  
Skagen

Koble TV til bærbar via VGA

Recommended Posts

Hei.

Skal koble en bærbar PC til TV, men det er kun VGA-ut på denne maskina.

Har googlet litt etter VGA til SCART og VGA til Svideo-kabler/adaptere, men eneste jeg finner er guider for hvordan sette opp kretser og lage disse selv.

TV'en har S-INN, AV-INN samt 3 SCART-kontakter.

Men har sett etter TV-kort (USB 2.0) som har RCA eller Svideo ut slik at jeg kan se PC'en på TV (istedefor TV på PC). Noen som om TV-kort som kan dette?

Jeg har to spørsmål her. Er dette en kobling fra vanlig vga (analog skjermkobling på pc) til s-video e.l.?

Er denne "boksen" forholdsvis billig eller kan man få de billigere?

Jeg har to spørsmål her. Er dette en kobling fra vanlig vga (analog skjermkobling på pc) til s-video e.l.?

Er denne "boksen" forholdsvis billig eller kan man få de billigere?

5473002[/snapback]

Sakset fra linken min (Komplett):

Televieweren omformer VGA signaler til kompositt eller S-video signaler, støtter resolusjon opp til 1024 x 768 som gir topp bildekvalitet selv når høy-resolusjons bilder vises på stor skjærm.

Så..

1: ja

2: 495,- synes da jeg er billig. Jeg har ikke sett dem billigere iallfall.

:)

Har en sånn vga-s-video av litt eldre type, funker helt perfekt mener jeg til sitt bruk:)

Eneste jeg må huske og gjøre er og skru oppløsningen ned til 800x600 for ellers får jeg ikke bilde på tv'n.

Og min er så gammel att den henter strøm i fra museporten, så på en bærbar som ikke har det, vil de jo være litt håpløst, men regner med att de nye typene bruker usb:)