Kverni 0 Report post Posted December 31, 2005 Jeg lurer på hva -5V og -12V brukes til i maskiner. Leser på TomsHardware at Hiper R580W sliter med -12V railen, men hva brukes egentlig denne til? På mitt hovedkort, i følge alle sensorer iaff, er -5V ikke-eksisterende, og -12V mangler -5V for å godkjennes. Kan godt være et voltmeter på hovedkortet som er ødelagt, men... Quote Share this post Link to post
just-_-me 0 Report post Posted December 31, 2005 (edited) På min PSU brukes vist ikke -12 og -5v er vel kanskje noen HK som bruker det ? (eller er dette urelevant vist jeg ikke har samme PSU som han?) Edited December 31, 2005 by just-_-me Quote Share this post Link to post
gxi 291 Report post Posted December 31, 2005 Jeg kan ikke nevne ting som bruker -12V. Det eneste den evt. kan brukes til er dersom man trenger mer enn 12V. Det er i vertfall svært lite og skjeldent disse brukes. ATX-standarden krever vel -5 og -12V, men det er ikke nødvendig at alle sensor-avlesingsprogrammer finner dem, eller at det finnes sensorer for de kursene. Quote Share this post Link to post
Hårek 2050 Report post Posted December 31, 2005 Står litt om det hos Microplex. http://64.28.25.3/rubweb/ressurser/stromforsyninger.html De spenningene er 'arvegods' fra tidligere tider, blir sjeldent brukt idag. Quote Share this post Link to post
icer 3 Report post Posted January 1, 2006 (edited) Fant ut etter noen sekunder meditasjon med meg selv at det jeg skrev var feil... Edited January 1, 2006 by icer Quote Share this post Link to post