Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kilt starter?-Opel kadett


Elwiz

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en opel kadett 1.8 Gsi -85.

 

en bekjent skifta motoren i den til en -87 mod, og siden motoren ble skifta har bilen stått i ro.

 

Skulle for litt siden prøve starte den, men virker helt død når jeg vrir på tenningen. hører relet klikke inn i motorrommet, og alt av elektrisk virker slik som det skal.

Men motoren er dog like død.At motoren virker vet jeg, for den ble kjørt dit vi bytta den over.

Har hørt at enkelte startere fra opel har det med å kile seg i kalde temperaturer, og iomed at jeg bor i nordnorge, renger jeg med at det er det som har skjedd her.

 

Lurer på følgende;

noen smart måte jeg kan sjekke om starteren er gåen på?

 

og om den er kilt seg fast, noen lure tips på hvordan få den løs? dunke med hammer eller lignende?

 

takker for alle tips:)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke for lite strøm da, siden bilen har stått så lenge? Hvis det ikke blir nok spenning til innslaget på starteren klarer ikke magneten å dra ut drevet. Og da vil heller ikke startmotoren gå rundt. Det eneste man hører er "klikk" :)

 

Har aldri hørt om startmotorer som har "frosset" fast eller kilt seg slik. Hadde opel selv, og der gikk startmotoren uansett temperatur

Lenke til kommentar

Startmotoren på disse kan sette seg, det er bare å ta en hammer og slå til starteren noen ganger.

 

Hvis ikke kan du rullestarte den og kjøre litt da har ting en tendens til å løsne litt.

 

Om den fremdeles ikke fungerer etter dette så er det bare å bytte startmotor, koster ikke mange kronene på en høgger.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med en gammel BMW, måtte dytte den noen meter frem og tilbake og så måtte jeg bruke starthjelp/boosterpack for jeg hadde tappet batteriet, prøvde å starte den før den ble dyttet på. Startet med en gang etter dyttingen, tydeligvis noe som hadde hengt seg litt opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...