Gå til innhold

Qtec PSU 550W - 295,- er varen til å stole på?


Bluum

Anbefalte innlegg

Jeg har sett etter en PSU på minst 400W til ny maskin og fant denne Qtec 550W PSU til 295kr hos PS. Den har en litt mer vanlig pris andre steder, men jeg er fortsatt litt skeptisk.

Det står ingenting om varen der men jeg har googlet litt, det jeg lurer på er om kvaliteten på saken er god, eller om den er så billig fordi den er jallamøkk?

 

Maskinen skal ha et MSI K8N Hovedkort, 1-2 Skjermkort, 1-4GB RAM, 3700+CPU og ikke mer enn 2x250GB HDD.

Er 550W litt mye da, antar at 400W skal være mer enn nok, men siden denne var så billig... :hmm:

 

Noen erfaringer eller innspill?

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er billigdritt. 550W er peak-verdien. Den klarer vel ikke mer enn 400-450W i praksis. De fungerer for de fleste, men du må ikke stole på den oppgitte effekten.

 

Det har vært historier hvor slike har tatt fyr, eksplodert eller ikke fungert helt som de skal, men det har vel hendt alle andre litt store PSU-produsentene også.

 

Det er ikke anbefalt å kjøpe Q-Tec herfra i vertfall, men hvis du tar sjansen på at den du får faktisk fungerer så er det helt greit.

Lenke til kommentar

invester heller litt mer penger i ett skikkelig kvalitetsprodukt, hiper, ocz, enermax, MIST...alle mye bedre valg enn q-tec.

 

du kjenner det på vekta. Q-tec bruker billige jalla komponenter, veier liite (en 350w Q-tec veier 0,5kg MED embalasje)

 

en MIST 500W veier 2,2KG uten embalasje...selv hvis man regner med effektforskjellen, så ser du klare forskjeller i vekt på enhetene...

 

De fleste produsenter som står bak sine produkter nøler ikke med å oppgi stats på PSU mer nøyaktig, slik at du vet nøyaktig hva du får (eksempel er MIST http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...BHE12&mcat=c345 )

 

Du skal lete lenge for den type info fra q-Tec...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Okay, da vet jeg hva jeg IKKE skal kjøpe ;)

Men om jeg skal ha 400W eller om jeg må ha mer... :hrm:

 

Tenker jeg må ha så det holder til 7800GT, 1GB RAM , 3700+, 2 HDD. Det bør være nok strøm til eventuelle oppgraderinger av GPU, CPU, RAM og HDD.

 

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Ser blindt på stats ja :p

Men nå får jeg se, vet i hvertfall at MIST er annbefalt av de fleste ;)

5368953[/snapback]

 

kremt*

 

Hvis du leser noen av innleggene her så virker det som det eneste reelle alternativet er en PSU til 800-1000 kr. for en NORMAL pc.

 

Det er bare tull og skyldes at folk her er ekstremt opptatt av kvalitet;

ikke nødvendig hva du trenger til en riktig pris.

 

Hvis du kjøper en PSU til rundt 500 kr. så får du PSU'er som er mye mye bedre enn Q-tec'en. Bruker du mer penger så er det sannsynligvis bortkastet.

 

Sorry gutter, men dere vet godt at man strengt tatt ikke trenger 1000 kr. PSU på en NORMAL pc :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...