willbend 0 Report post Posted December 30, 2005 Jeg skal sjekke input: if($navn=="Dag") Men hvis de skriver inn dag eller daG så funker det ikke. Hva er løsningen? Quote Share this post Link to post
0lav 0 Report post Posted December 30, 2005 Du kan jo prøve dette: $navn=strtolower($navn); if($navn=="dag") med strtolower() så blir all tekst gjort om til lowercase.. Quote Share this post Link to post
willbend 0 Report post Posted December 30, 2005 Jamen hva hvis "DaG" ? Quote Share this post Link to post
Noot 393 Report post Posted December 30, 2005 Jamen hva hvis "DaG" ? 5359340[/snapback] Du kan jo prøve dette:$navn=strtolower($navn); if($navn=="dag") med strtolower() så blir all tekst gjort om til lowercase.. 5359248[/snapback] Quote Share this post Link to post
Gilbert 0 Report post Posted December 30, 2005 (edited) *oj, tenkte helt nisse jeg!* Edited December 30, 2005 by fjartan Quote Share this post Link to post
Noot 393 Report post Posted December 30, 2005 *oj, tenkte helt nisse jeg!* 5360496[/snapback] Tror du var i feil post eller noe jeg Quote Share this post Link to post
cronic 0 Report post Posted December 31, 2005 Om du vil at DaG skal bli gjort om til lowercase,men vil ha den store bokstaven aller først i navnet hans(i dette tilfellet bokstaven "D"),så setter du $navn=ucfirst(strtolower($navn)); Quote Share this post Link to post
willbend 0 Report post Posted January 3, 2006 Haha, jeg skjønte det nå, sorry. Quote Share this post Link to post
ZoRaC 11 Report post Posted January 12, 2006 Hvorfor ikke bare bruke: if($navn==="Dag") Da blir den "case-sensitive"... Quote Share this post Link to post