Gå til innhold

Klokking av Geforce 6800 GT 256MB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bør klokke begge, men som regel tjener du mest på ytelsen ved å øke kjernefrekvensen. Det er bare å klokke til du får artifacts eller det blir ustabilt, selv om jeg personlig ville holdt meg under 85c :) . Hvor mye øker du før spillene fryser? Det hørtes veldig rart ut at spillene fryser med en gang du øker bitte litt. Har du nyeste drivere også? Det kan hjelpe på ytelsen...

 

EDIT: Nyeste offisielle drivere er vel 81.98 :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

post-6212-1136209524_thumb.jpg

 

Dette er hva jeg har klart på mitt Gainward 6800 GT golden sample.

 

Orginalfarten er 400/1100.

 

Har du prøvd å låse opp pipelines? Det kan også lønne seg en god del.

 

Obs. jeg prøvde å klokke mere for så å kjøre 3dmark 03, jeg fikk artifacts da. I tillelg til at scoren ble lavere.

Lenke til kommentar

sablabra:

 

Det er store muligheter for at du har rett! Trodde det kun var 6800 Ultra som hadde 16 pipelines og 6 vertex units.

 

Men over til noe som er mere relevant i tråden; Hva er egentlig orginalfarten på 6800 GT er det 350 Mhz (som tråd starter har) eller er det mere?

 

Og hva regnes som en god klokk?

 

S1rre:

 

Du kan jo kanskje prøve å klokke kortet et annet sted, f. eks. i rivatuner (link til programmet finner du i en av de øverste postene i dette forumet)

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
post-6212-1136209524_thumb.jpg

Har du prøvd å låse opp pipelines? Det kan også lønne seg en god del.

5371973[/snapback]

 

Drep meg hvis jeg tar feil, men har ikke 6800GT 16 pipelines og 6 vertex units? Det er altså ingen flere å låse opp...

5375750[/snapback]

 

Riktig, 6800gt har alle 16 åpen!

Lenke til kommentar

hmm.. Prøvd det meste her uten hell.. Kan det være at jeg har for liten PSU? Jeg bestilte meg en psu på 680w nylig.. Så kanskje det blir bedre med den? Den forige jeg hadde var 400w.. hadde 2gb ram, amd 3500 cpu, 2 harddisker, lydkort, 1 cdrom drive, 6 usb porter..

Lenke til kommentar
sablabra:

 

Det er store muligheter for at du har rett! Trodde det kun var 6800 Ultra som hadde 16 pipelines og 6 vertex units.

 

Men over til noe som er mere relevant i tråden; Hva er egentlig orginalfarten på 6800 GT er det 350 Mhz (som tråd starter har) eller er det mere?

 

Og hva regnes som en god klokk?

 

S1rre:

 

Du kan jo kanskje prøve å klokke kortet et annet sted, f. eks. i rivatuner (link til programmet finner du i en av de øverste postene i dette forumet)

5378049[/snapback]

Standar klokk på 6800 GT er 350Mhz på core og 1000Mhz på minne.

Det er noen på 400Mhxz core også, men de er overklokket fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...