Gå til innhold

Overoppheting - garanti? (Ikke noe OK)


Potetfar

Anbefalte innlegg

Nå i dag satt jeg temperaturrekord med mitt kjære AOpen GeForce 6800GT. Etter 2 min med de artige modesa i Garry's Mod 9 får jeg popup-melding om at "GPU temperature exceeds treshold". Denne tresholden er på 120 grader, så selv for et skjermkort begynner det å bli ganske varmt. Skjermkortet er ikke overklokket (noen ganger har jeg underklokket det for at tempen skal bli lavere), og har standardkjøler.

 

Så spørsmålet er da: Hvis skjermkortet stryker med, får jeg da nytt kort eller pengene tilbake hvis de ikke har det på lager?

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke har modifisert kortet på noen måte så er jeg ikke noe problem i det. Men det virker som du har store problemer med varme på kortet når du må klokke ned for å ikke få stekende tempraturer. Dumt spørsmål kanskje, er det bra luftgjennomstrømming i kabinettet ditt?

For det problemet du har med skjermkortet skal ikke være der, så lenge det ikke er klokka, hadde jeg hatt et sånt problem der kortet blir så varmt at man ikke kan spille med det, da hadde jeg klagd på det der du kjøpte kortet.

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke har modifisert kortet på noen måte så er jeg ikke noe problem i det. Men det virker som du har store problemer med varme på kortet når du må klokke ned for å ikke få stekende tempraturer. Dumt spørsmål kanskje, er det bra luftgjennomstrømming i kabinettet ditt?

For det problemet du har med skjermkortet skal ikke være der, så lenge det ikke er klokka, hadde jeg hatt et sånt problem der kortet blir så varmt at man ikke kan spille med det, da hadde jeg klagd på det der du kjøpte kortet.

5357870[/snapback]

 

Tror ikke det er noe problemer med luftgjennomstrømning. Kabinettdøra er oppe, så tror ikke det er så utrolig "klamt" der. Det har ikke vært så varmt før, ble det plutselig nå. Det eneste jeg har gjort er å montere ny CPU-vifte, noe som har fint lite med skjermkortet å gjøre. Tok skjermkortet riktignok ut, men det er jo gjort ved mange andre anledninger også uten at temperaturen har overskredet kokepunktet.

 

Forresten har jeg glemt hvor lang garanti det var på kortet (>.<). Noen andre som har AOpen GeForce 6800GT som vet? :p

Lenke til kommentar

Du kan jo gjøre en liten ting først:

Sjekk om vifta på skjermkortet går rundt. Etter min erfaring har vifter en tendens til å stoppe pga støv , evt så kan vifta være defekt/ødelagt. Er det støv som er problemet så kan dette ofte fikses ved å åpne viften og fjerne støve + smøre den litt.

Endret av morgawr
Lenke til kommentar
Du kan jo gjøre en liten ting først:

Sjekk om vifta på skjermkortet går rundt. Etter min erfaring har vifter en tendens til å stoppe pga støv , evt så kan vifta være defekt/ødelagt. Er det støv som er problemet så kan dette ofte fikses ved å åpne viften og fjerne støve + smøre den litt.

5358131[/snapback]

 

Vifta går nok rundt, hadde den ikke gjort det hadde det være enda varmere enn 67 grader idle. Ikke at det er så lite, men det hadde vært enda mer hvis den ikke hadde gått rundt. Men skal se litt mer på støv og muligens smøring (forresten, hvordan i heiteste smører man en slik vifte?) engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...