Gå til innhold

Ekstrautstyr til Canon 350D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Med batterigrepet så følger det med to kassetter for å sette batteriene i. Den ene er til 2 orginalbatterier og det andre er til AA Batterier. Mener at det er for 6 slike batterier. Denne løsningen er den eneste jeg har brukt til nå siden jeg ikke har to orginale, men det funker utmerket. Kameraet blir litt tungt ja men jeg synes det er en fordel. Blir litt mer stødig på en måte. Men så er hendene mine litt for store da. (Passet best til Nikon D70 men fikk ikke lov av kona mi, for da kunne ikke hun ta bilder så det får bli senere en gang.....)

 

bmp

Lenke til kommentar

Veldig bra tråd! Skal komme med input om jeg skulle snuble over noe. Her finner man forøvrig diffusor og lignende: http://www.lumiquest.com/

 

Er blitt meg fortalt at det kan være kjekt å ha :)

 

(Hjemmelaget diffusor: http://www.dforum.de/Technik/softbox/softbox.htm)

 

Forøvrig er det visst en myte at UV-filter o.l. er nødvendig for å unngå riper på linser og slikt...

 

Belysning ved portrettfotografering får man vel aldri nok av? 500W til 169,- på Clas Ohlson. (Kan heves til 185cm)

 

mAh -> hvor mye strøm batteriet kan levere -> høyere tall - høyere batterikapasitet

 

[OFF-TOPIC]

Når det gjelder de batteriene på ebay, er ikke det latterlig billig med $3 for et slikt batteri? Og fyren selger 500 slike nye batterier? Høres mistenkelig ut som tyveri, og personlig kjøper jeg ikke tyvegods.

[/OFF-TOPIC]

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Jo, jeg er enig at det er sinnsykt billig med 3 dollar og vi vet jo ikke hvor han får de ifra. Jeg kjøper heller ikke tyvgods men jeg kan jo nesten ikke la være å kjøpe pga. at det er for billig. Tenk om han kjøper 10 000 stk i slengen en plass i Asia og får de for en billig penge...................blir bare spekulasjoner dette ja........ Det er jo en nettbutikk i denne tråden som selger de for 57,- inkl. moms. tror det var en butikk i tyskland som vi nordmenn ikke får handle hos.

Når det gjelder mAh så er det riktig at jo høyrer jo lengre levetid før oppladning/kapasitet. Tror de største NL-2LH til vårt kamera er på 1500mAh.

Hvis du skal ha AA batterier så vet jeg at Hõhnel har neon på rundt 2500 mAh og de kan du nok knipse flere hundre bilder med.

Endret av BMP
Lenke til kommentar

Til deg lenger oppi tråden her som bruker AA batteri i grepet siden du bare har ett original-batteri.

Du kan fint bruke bare ett lithium batt i batterigrepet. Men har du to, så varer det

jo dobbelt så lenge :)

 

Når du har to lithium batteri i grepet, så trekker kamera strøm fra begge samtidig,

så de tømmes likt. Men hvis du har ett full-lada sammen med ett som er mindre fullt,

så vil de gjevne hverandre ut, og du vil få mindre levetid.

Så siden disse uoriginale batteria er så billige, så bør du ha FIRE til batterigrepet,

to i kamera, og to full-lada i lomma. Så når du bytter, så bytter du begge.

 

Men er det ikke noe med at garantien ikke er gyldig ved bruk av uoriginale litihum

batterier? Og er det ikke veldig stor forskjell i kvalitet på disse billige uoriginale

kontra Canon's egne batterier. Tenker da også på krestene inni batteriene som

måler og sikrer at alt er i orden.

 

 

Sammenligningen med AA batt fra Ikea og muligheten for å bruke sparte kroner

på ekstrautstyr, tok såklart utgangspunkt i prisen til originalbatteriene til Cannon :p

Endret av Sherekan
Lenke til kommentar
fiskekongen, har du to orginale batterier i batterigrepet?

For jeg har tenkt å kjøpe meg et batterigrep, riktignok til 300D, men så har jeg et orginalt batteri på 1100mAh og et uorginalt på 1300mAh, begge på 7,4 volt. Noen som vet om det har noe å si?

5476216[/snapback]

 

 

Frisker opp denne siden ingen har svart!

 

Noen som kan fortelle om det har noe å si å ha to batterier med forskjellig mAh i batterigrepet? Jeg har f.eks bestillt 3 1500mAh batterier, og kan disse stå sammen med det orginale?

 

Og vil batteriindikatoren fortsatt virke i sin helhet?

:hmm:

Lenke til kommentar
Frisker opp denne siden ingen har svart!

 

Noen som kan fortelle om det har noe å si å ha to batterier med forskjellig mAh i batterigrepet? Jeg har f.eks bestillt 3 1500mAh batterier, og kan disse stå sammen med det orginale?

 

Og vil batteriindikatoren fortsatt virke i sin helhet?

:hmm:

5484116[/snapback]

 

Jeg mener helt bestemt at dette ikke har noe å si. Canon sine batterier ("smartbatteri" eller hva det nå heter) sender info til kameraet. Så når batteriene sier fra om hvor mye strøm som er igjen så vises det på indikatoren. Tenk deg at om to år så er alle batterier på minimum 1500 mAh, dvs. at indikatoren om to år også vil vise hvor mye som er igjen før oppladning.

Lenke til kommentar

Har ingenting å si om kapasiteten på batteriene er forskjellig.

Du kan fint bruke bare ett batteri i batterigrepet.

 

Ang. uoriginale batterier: Det man bør være OBS på er om batteriet selges som original, men som rett og slett er en forfalskning. Dette bør man helt klart styre unna. Uoriginale batterier selges som det de er: uoriginale (normalt merket f.eks. "For Canon"). Disse er helt greie. På alle de uoriginale batteriene jeg har kjøpt på ebay til mine digitalkameraer over flere år, kan jeg ærlig talt ikke si at jeg har merket noen forskjell fra original i kvalitet. Ikke et eneste ett har forvoldt problemer eller skade av noe slag. Dessuten, krever f.eks. Canon at man skal bruke originale Canon-batterier i blitzene? Nix.. ;)

Lenke til kommentar
Det er vel ikke Canon som produserer sin orginale batterier heller. De har vel en leverandør som setter Canon sitt merke på................ Kan vel aldri tenke meg at Canon har en egen batterifabrikk................

5485431[/snapback]

 

Men det kan jo jaffal tenkes at de som i så fall produserer for canon og merker dem med canon lovlig, har fått beskjed om hvordan de skal være for å være i henhold til canons produkter.

I motsetning til andre ulumske produsenter...

Lenke til kommentar
Det er vel ikke Canon som produserer sin orginale batterier heller. De har vel en leverandør som setter Canon sitt merke på................ Kan vel aldri tenke meg at Canon har en egen batterifabrikk................

5485431[/snapback]

 

Men det kan jo jaffal tenkes at de som i så fall produserer for canon og merker dem med canon lovlig, har fått beskjed om hvordan de skal være for å være i henhold til canons produkter.

I motsetning til andre ulumske produsenter...

5485588[/snapback]

Joda, det er greit, men jeg vet at det selges "Hôhnel" batterier her i norge til det kameraet. Så det jeg mente var at jeg var enig at dde billige merker kan være gode de også.

Lenke til kommentar

Joda, det er greit, men jeg vet at det selges "Hôhnel" batterier her i norge til det kameraet. Så det jeg mente var at jeg var enig at dde billige merker kan være gode de også.

5485630[/snapback]

 

 

Ja det stemmer nok det. Men jeg er som det er nevnt tidligere i tråden, litt mer nervøs for de billige batteriene som sier at de selger canon batterier, og som trykker canon logoen på dem. De lages jo åpenbart for å lure folk. Men batterier som lages for å kunne brukes sammen med kameraet, og ikke prøver å være orginale canon batterier, tror jeg heller vil fungere bedre. Det blir jo nesten det samme som, jeg ville stolt mer på et objektiv fra tamron til mitt kamera, en fra et meget billig som ble kalt canona eller noe :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...