Jump to content
Sign in to follow this  
MarkusG

Er CCleaner et bra program?

Recommended Posts

Se her hva den renser: http://www.ccleaner.com/

Det mest kritiske er registeret, der den kan lage mye rot. Jeg anbefaler Ad-aware som fjerner mye som skal vekk. Vil du fjerne mer, så anbefaler jeg at du lærer å gjøre dette manuellt, og ikke stoler på CCleaner. Det finnes sikkert andre gode programmer også. Men husk, ta ALLTID sikkerhetskopi av registeret før endringer.

CCleaner trenge ikkje berre brukast til og rydde opp i registeret.

Det sletter også internett filer og diverse anna dritt som man ikkje trenger. Hos meg har det fjerna opp til 200mb.

CCleaner trenge ikkje berre brukast til og rydde opp i registeret.

Det sletter også internett filer og diverse anna dritt som man ikkje trenger. Hos meg har det fjerna opp til 200mb.

5355270[/snapback]

Ja selvsagt. Registeret er mest sårbart. Men jeg ville ikke følt meg helt trygg likevel.

Jeg synes CCleaner funker utmerket. Den fjerner driten og skaper ikke problemer. Hverken jeg eller noen av mine venner som bruker programmet har hatt problemer med at CCleaner har rotet til PC-en. En kompis av meg fikk problemer etter å ha brukt TuneUp, men det er en annen sak.

CCleaner er verdig forsiktig når det gjelder registeret. Etter at jeg brukte CCleaner testa jeg med Regsupreme(som jeg pleier å bruke) og Regsupreme finner ofte 100-200 flere feil enn CCleaner.

Edited by Tordenflesk

Fungerer greit for meg nå, men fikk problemer med Daemon Tools etter en rensking på maskinen min. Var ikke noen stor sak, men måtte inn og slette noen .dll filer manuelt. Virket som et ikke helt uvanlig problem med Daemon, da jeg fant løsningen på problemet på forumet på hjemmesiden til Daemon.