Gå til innhold

Gallery2 i Joomla gir "kinesiske" tegn.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sorry hvis dette er helt feil kategori, men det er mange som kan php svært godt her..

Jeg har installert Joomla og Gallery2(G2). Har også installert en komponent som gjør det mulig å integrere G2 inn i Joomla.

Når jeg åpner bildegalleriet, blir alle øæå rundt på siden til "kinesiske" tegn. Dette gjelder bare øæå rundt på siden, og ikke inni selve galleriet.

Dersom jeg forandrer "Encoding" i IE fra Unicode UTF-8 til Western European, forandres skriften til riktig. Men da forandres øæå inni galleriet til kinesiske tegn.

Er det noen som har noen løsning på dette? Eventuelt hvor/hva i koden må jeg forandre/legge til noe?

Jeg bruker Joomla 1.0.4 Stable + Gallery2 + en komponent som heter "Project: Gallery2 Bridge" som man finner her: http://developer.joomla.org

Takker for hjelp/input's på forhånd.

Endret av eirikjo
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet

Hvis selve scriptet er i UTF-8 må du passe på å lagre alle sidene med UTF-8 encoding (kan gjøres fra teksteditor). Jeg tror problemet ditt er at galleriet bruker en encoding, og joomla en annen.

Skrevet (endret)
Hvis selve scriptet er i UTF-8 må du passe på å lagre alle sidene med UTF-8 encoding (kan gjøres fra teksteditor). Jeg tror problemet ditt er at galleriet bruker en encoding, og joomla en annen.

5351947[/snapback]

Uten at jeg har alt for mye peiling på akkurat dette, høres dette fornuftig ut.

Er det enkelt å forandre dette? Derom galleriet bruker en encoding og joomla en annen mao.

Endret av eirikjo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...