Gå til innhold

Show Off! Vis oss ditt interface.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er oUF med Freeb.

Har også oUF_Experience for en grei liten xp bar.

 

Slenger med ett bilde av UI i Tanaris.

post-157335-1257788492_thumb.jpg

 

Ser bra ut, men her er noen småting jeg ville vurdert.

  • Færre fonter
  • Lik størrelse/border på ikoner
  • Hvit tekstfarge på buffs
  • Faction-ikon på din egen UF kan vel fjernes
  • Gjør plass til lengre target-navn

Btw, kudos på 333 FPS :D

Endret av henrik_s
Lenke til kommentar

Enig med poster over, Og den cooline'en eller forte over actionbarsa forstyrrer litt. Tenke på forminske eller reposisjonere. kanskje begge? ville også gjort noe med looken på knappene på actionbars og reposisjonert xp baren. mens personelig liker jeg ikke cast bar under ufs eller på siden av skjermen. Vurdere legge den over action barsa men bare synelig når du caster ofc. du trenger jo ikke action barsa direkte du har jo en cooldown addon for og holde styr på cooldowns og du har vell keybinds :p eventuelt legge den som veldig smal over actionbars og under cooldown baren, ville gjort noe med cooldown iconene sammen med actionbars iconene. ellers ser der bra ut, spessielt med den texturen på siden. Som sagt prøv en fading på sidene som i addonen !ettan. Kunne passet kult inn i ditt ui!

 

EDIT: Joda noe border textur rundt cooldown iconene ville gjort susen. Og scale ned men inne lengden på baren. Lenger cooldown count egentlig.

Jaja så vist først nå att du hadde en fade out. men fremhev denne litt mer.

Endret av NoMilkToday
Lenke til kommentar
Som sagt prøv en fading på sidene som i addonen !ettan. Kunne passet kult inn i ditt ui!

 

!ettan ligger inne, men har endret på hvor mye inn på skjermen den går. Nå har jeg satt den til å bare så vidt lage en grei fade på siden.

Holder på med en god kopp te og endrer litt. Mye bra kritikk. Kommer med oppdatering enten seinere i natt eller i morgen tidlig :)

Lenke til kommentar

Blir en liten dobbelpost her nå, men det får neste bare være.

 

- Fikset maks lengde på target navn så den stemmer bedre overens med den nye bredden.

- Endret fargen på buff timers og det ble bedre med hvit.

- Endret på Coolline utseende. Er også lagt inn på KgPanels bar der action bar var tidligere.

- Fjernet PvP merket på player, targettarget og target.

- Fjernet action bar da jeg har alt på keybinds og ikke behøver to steder å se cooldowns på.

- Fjernet oUF_experience og lagt inn en sldatatext plugin som viser xp. Dog i litt annen tykkelse enn resten, det skal fikses.

- Fjernet castingbar fra oUF og lagt inn quartz. Target castingbar kommer rett over player og er lik i utseende.

- Har en font gående igjennom hele UI.

 

 

post-157335-1257819641_thumb.jpg

 

 

Holder på å finne ut hvordan jeg endrer font og farge på questhelper. Og gjøre ikonet øverst til venstre mindre irriterende.

Har også planer om å endre på tekst farge i chat vinduet.

Trenger også å få byttet scrolling combat font, fordi den som er der nå ser ikke ut.

 

Edit:

 

Ser på bildet at debuffs ikke har hvit timer text, det er nå fikset.

Endret av Giba
Lenke til kommentar

Du har helt rett Ocularis. Har nå fjernet debuffs over player og endret plassering og størrelse på ToT frame debuffs. oUF_freeb hadde i starten mere luft mellom frames så det passer sikkert litt bedre med debuffs på siden da.

 

Driver også å eksperimenterer med svarte UFs og svart kgpanels bar nederst.

Må bare finne hvor i .LUA filen farge valget ligger til oUF.

 

Oppdatering:

 

Har fjernet Sldatatext experience da denne ikke fungerte skikkelig. Har nå byttet den ut med Xparky og festet den til minimap. Syntes det ble en ganske grei plassering der den ikke kom i veien.

 

 

post-157335-1257855123_thumb.jpg

 

 

Hva syntes dere om buffs og debuffs på høyre siden?

 

post-157335-1257858594_thumb.jpg

 

Endret av Giba
Lenke til kommentar

ja se der! mye bedre. thougth du må gjøre noe med den castingbaren. Ikke noe og skryte av :p

 

EDIT: OOps så ikke att du hadde endret litt. Joda forleng cast baren til ca samme lengde som cooline er. vill se mere symetrisk ut da. noe som er finere.

 

UFsa må ha samme "basis" farge som restem ellers blir det bare dumt. ellers mye bedre.

Genial plass for xp bar btw.

 

ENDA EN EDIT: haha ville nesten spurt om ui pakke her. med noen av mine egene personelige endringer hadde det sett noe jævlig nice ut på death knighten min :p jaja skal bygge opp mitt eget snart. trenger bare ett bilde på hvordan det kan bli så minimalsk men samtidig informant som overhode mulig. har samlet en del idé'er fra ditt og Oculairs ui og har litt peil nå. Trenger fortsatt basis cluet da :S

Endret av NoMilkToday
Lenke til kommentar

Er delvis enig med det du sier, men på en annen side hvis man har en castbar som er såpass så byr det på andre problemer. Tenker da på at casts fyker forbi så fort at blir teit eller at det tar unødvendig lang tid å se hvor man er på en cast.

 

Jobber med saken. Siden jeg ikke har noe erfaring med LUA koding så blir det bare til at jeg kikker rundt til jeg finner det jeg trenger, og jeg har ikke funnet farge innstillingene til healthbar.

 

Edit:

 

Fant ut at fargen på healthbar kommer av at den bruker en texture... følte meg litt teit der hehe.

Har skiftet ting tilbake til grått, ting syntes litt bedre da.

Endret av Giba
Lenke til kommentar
Edit:

 

Fant ut at fargen på healthbar kommer av at den bruker en texture... følte meg litt teit der hehe.

Har skiftet ting tilbake til grått, ting syntes litt bedre da.

 

Er den teksturen farget sånn som unitframesa er farget nå?

Skal være mulig å endre fargen, selv om det er en tekstur.

 

Ikke det at jeg har sett på oUF_freeb sin kode, men jeg antar at det er en mulighet å skifte på det.

Lenke til kommentar

Var det samme jeg trodde. Åpnet opp teksturen i gimp og endret farge på den og da ble fargen endret in-game også.

Men på en annen side så hvis jeg eller target mister helse så kjører den på med en gradient farge. Så noe må jeg ha oversett.

Endret av Giba
Lenke til kommentar

Blir litt off-topic nå, men.

 

Hvis du sliter med en gradient bør du titte på;

 

	-- BarColor
--bar:SetStatusBarColor(.3,.3,.3)
if(max ~= 0)then
  x,y,z = self.ColorGradient((min/max), .65,.25,.25, .25,.25,.25, .25,.25,.25)
  else
  x,y,z = .25,.25,.25
end
  bar:SetStatusBarColor(x,y,z)

 

evt. endre det til;

 

	-- BarColor
bar:SetStatusBarColor(.3,.3,.3)
--[[if(max ~= 0)then
  x,y,z = self.ColorGradient((min/max), .65,.25,.25, .25,.25,.25, .25,.25,.25)
  else
  x,y,z = .25,.25,.25
end
  bar:SetStatusBarColor(x,y,z)]]

 

da vil fargen inne i bar:SetStatusBarColor( ) være solid uansett hp nivå. (du kan også bruke rgb verdier; f.eks.

 

bar.SetStatusBarColor(0/255, 255/255, 230/255)

For en lyseblå farge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...