Gå til innhold

Er det mulig å lage .bup av .ifo filen?


kjoso

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget en del DVD-filmer av barna de siste årene. Har vært ganske flink, og har sikkerhetskopier av dem hjemme i tillegg til DVD'ene som er hos bestemødre osv. Men da jeg kom på at jeg skulle lage ISO image av dem for ekstra backup på disk fant jeg dessverre ut at på den første DVD'n er en av .bup-filene korrupt (crc error). Har sjekket 3 plater og det gjelder på alle, så jeg mistenker at dette skjedde allerede ved brenning av master DVD. Dette er, etter det jeg forstår, en backup av .ifo filen med samme navn. Er det mulig å lage en ny .bup fil fra .ifo filen, eller er det andre geniale måter å generere denne backup-filen på? Testet med DVD-shrink, men den feilet på CRC-check. Jeg har prøvd å kopiere ut alle filene enkeltvis og det er bare den ene .bup-filen jeg ikke får tatt ut...

All hjelp mottas med takk :)

Endret av kjoso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å lage en ny .bup fil fra .ifo filen, eller er det andre geniale måter å generere denne backup-filen på? Testet med DVD-shrink, men den feilet på CRC-check. Jeg har prøvd å kopiere ut alle filene enkeltvis og det er bare den ene .bup-filen jeg ikke får tatt ut...

All hjelp mottas med takk :)

5350879[/snapback]

 

Siden .bup-filen er en backup av .ifo-filen, så skal de være identiske (samme CRC-verdi). Etter å ha kopiert over alle filene til harddisk, bortsett fra den feilende .bup-filen, behøver du bare å opprette en kopi (copy & paste) av den korresponderende .ifo-filen på harddisken og omdøpe den til en .bup-fil med samme fornavn som .ifo-filen. Så kan alt brennes ut igjen med f.eks. Nero.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...